Liderem na rynku gier komputerowych i mobilnych jest firma Tencent, która osiągnęła zdecydowanie największe przychody w branży.
Chińska firma Tencent osiągnęła najwyższe przychody z gier w 2016 roku. Jeśli wyłączmy przychody ze sprzętu, chiński gigant wyprzedził Sony i Microsoft o prawie 2,5 mld dolarów, osiągając całkowity przychód wynoszący 10,2 mld dolarów.
Tencent inwestuje w firmy produkujące gry. W 2011 roku kupił większość udziałów w Riot, firmie tworzącej takie tytuły jak League of Legends (najpopularniejszej grze na świecie). Innymi kluczowymi inwestycjami są udziały w Activision i Blizzard (Call of Duty, World of Warcraft), 84 proc. w Supercell (Clash of Clans) i 330 mln zainwestowane w Epic Games twórców wszechobecnego Unreal Engine.
Na poniższym wykresie, przygotowanym przez serwis Statista pokazano firmy, które osiągnęły największe przychody na rynku gier w minionym 2016 roku:
- Tencent: 10,2 mld USD
- SONY: 7,8 mld USD
- Activision, Blizzard: 6,6 mld USD
- Microsoft: 6,5 mld USD
- Apple: 5,9 mld USD
- EA: 4,6 mld USD
- NetEase: 4,2 mld USD
- Google: 4,1 mld USD
- Bandai Mamco: 2 mld USD
- Nintendo: 1,8 mld USD
Przeczytaj także: Najważniejsze platformy dla graczy w 2017 roku
źródło: Newzo via Statista – Tencent is Top of the Game Revenues Leaderboard