Firma Verizon, nowy właściciel Yahoo i AOL, zmienia ich nazwę na „Oath”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „przysięgę”.
Transakcja zakupu Yahoo przez Verizon była dosyć skomplikowana. Przez kłopoty związane z bezpieczeństwem danych, Yahoo sporo straciło na wartości – a firma długo walczyła – nawet wtedy, gdy Verizon ogłosiło zamiar zakupu spółki.
Część utraconej wartości jest w samej marce Yahoo, którą Verizon w tym momencie najwyraźniej uznaje za toksyczną. Dlatego też, nowy właściciel zamierza zmienić nazwę połączonych firm Yahoo i AOL na Oath.
Przeczytaj także: To co zostało z Yahoo zmienia nazwę na Altaba
Serwis Business Insider nieoficjalnie jako pierwszy poinformował o nowej nazwie. Kilka minut później prezes AOL Tim Armstrong potwierdził tę zmianę w swoim wpisie na Twitterze.
Billion+ Consumers, 20+ Brands, Unstoppable Team. #TakeTheOath. Summer 2017. pic.twitter.com/tM3Ac1Wi36
— Tim Armstrong (@tim_armstrong) April 3, 2017
Transakcja zakupu ma się zakończyć w bieżącym kwartale, co oznacza, że już niedługo usłyszymy więcej o przyszłości marek AOL i Yahoo. Opóźnienia w sfinalizowaniu transakcji związane były z ogromnym naruszeniem bezpieczeństwa Yahoo i późniejszym obniżeniem wartości transakcji o 350 mln dolarów.
Spółki jeszcze oficjalnie nie zmieniły swojej nazwy, ale czujni internauci, już wydali szybką i bezlitosną ocenę nowej marki.
źródło: Business Insider via Engadget