Liczba i penetracja użytkowników smartfonów na świecie (2017)

Liczba użytkowników mobilnych cały czas rośnie, szacuje się, że do 2020 roku prawie 60% populacji będzie posiadało smartfona.

Nie jest tajemnicą, że smartfony podbijają świat i w rozmaitych rankingach i badaniach pną się cały czas do góry, zarówno pod względem użytkowników, udziału jak i korzystania z internetu.

Ostatnie dane serwisu StatCounter z lutego 2017 roku pokazują, że użytkownicy urządzeń z systemem Android stanowią już 37,42% w porównaniu do 38,6% użytkowników Windowsa. Dodając do tego użytkowników mobilnych posiadających urządzenia z systemem iOS (12,99%) otrzymujemy udział 50,41% użytkowników najpopularniejszych mobilnych systemów operacyjnych.

Nie ulega więc wątpliwości, że mobile króluje nad komputerami pod wieloma względami. Możemy zatem śmiało powiedzieć, że era PC dobiegła końca i oczy marketerów powinny być bardziej zwrócone w stronę użytkowników smartfonów.


Poniższy wykres na podstawie prognoz i danych serwisu eMarketer pokazuje, że do 2020 roku ponad 57% populacji internautów na świecie będzie korzystać ze smartfonów, co odpowiadać będzie 2,87 mld osób.

Użytkownicy smartfonów na świecie (2014-2020 r.)

Użytkownicy smartfonów na świecie (2014-2020 r.)

rokużytkownicy smartfonów (mld)% populacji zmiana (%)
20141,57 mld38,5%24,6%
20151,86 mld43,7%18,7%
20162,10 mld47,4%12,7%
20172,32 mld50,6%10,6%
20182,53 mld53,3%8,8%
20192,71 mld55,7%7,3%
20202,87 mld57,5%5,9%

W badaniu (do kwietnia 2016 r.) wzięli udział użytkownicy w różnym wieku, którzy posiadają przynajmniej jednego smartfona i korzystali z niego w ciągu ostatniego miesiąca. Dane dotyczące lat 2017-2020 przedstawione na wykresie są danymi szacunkowymi, wyestymowanymi na podstawie prognoz.

Artykuły powiązane, które mogą Cię zainteresować:

źródło: eMarketer Chart – Smartphone Users and Penetration Worldwide, 2014-2020 (billions, % of mobile phone users and % change)

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj