Facebook 360 – aplikacja do wirtualnej rzeczywistości

Facebook wydał dzisiaj swoją pierwszą aplikację do wirtualnej rzeczywistości Facebook 360 na urządzenia Gear VR.

Aplikacja Facebook 360 (VR)

Facebook poświęcił wiele zasobów i miliardy dolarów na rozwijanie wirtualnej rzeczywistości, ale nie było całkiem jasne do czego będzie służyła aplikacja Facebook 360, która pojawiła się dzisiaj na  Oculus Rift i GearVR.

Pierwsza aplikacja giganta mediów społecznościowych o nazwie Facebook 360, będzie służyć jako centrum treści filmów 360 stopni i zdjęć zamieszczanych w serwisie. Facebook chwali się, że w serwisie jest obecnie ponad milion filmów i ponad 25 mln zdjęć w 360 stopniach. Aplikacja Facebook 360 jest dostępna tylko dla mobilnego zestawu Gear VR. Użytkownicy mogą pobrać aplikację z Oculus Store.

Na początek w aplikacji Facebook 360 znajdą się cztery główne kanały, dostarczające treści VR dla użytkowników:


  • Przeglądaj (Explore): Poznaj niektóre z najbardziej interesujących i popularnych treści 360 zamieszczonych na Facebooku od firm medialnych, organizacji i indywidualnych użytkowników.
  • Obserwowani (Following): filmy i zdjęcia 360 zamieszczone przez znajomych na Facebooku, a także treści 360 ze stron i osób, których obserwujemy.
  • Zapisane (Saved): przeglądanie wszystkich zapisanych materiałów.
  • Oś czasu (timeline): oglądanie własnych zdjęć i wideo 360 zamieszczonych na profilu.

Aplikacja Facebook 360 (Gear VR)

W aplikacji można w każdej chwili zareagować podczas oglądania treści i opublikować reakcję oraz zapisywać i udostępniać treści 360. Wkrótce mają być dostępne kolejne funkcje społecznościowe.

Facebook 360 - przeglądanie zdjęć i filmów 360

Choć Facebook nadal pracuje nad własnym pakietem społecznościowym VR, to jasnym jest, że firma ma wielkie plany związane z wprowadzeniem prawie 2 miliardów użytkowników w świat wirtualnej rzeczywistości. Aplikacja Facebook 360 jest pierwszym krokiem w tym kierunku.

źródło: Facebook Newsroom

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj