Spotify nadaje tempo pod kątem liczby subskrybentów

Oto, jak zmieniała się liczba użytkowników płacących abonament w  muzycznych serwisów streamingowych Spotify i Apple Music w latach 2015-2017.

Kiedy Apple uruchomiło swoją streamingową usługę muzyczną Apple Music w 2015 roku, wiele osób przewidywało, że to tylko kwestia czasu, kiedy ostatecznie przegoni popularną usługę Spotify w zakresie liczby abonentów. Możliwości finansowe i marketingowe Apple’a w połączeniu z bazą setek milionów urządzeń mobilnych działających pod systemem iOS, wydawały się połową sukcesu. Jednak prawie dwa lata od premiery, pokonanie szwedzkich pionierów muzycznych usług streamingowych (Spotify) nie jest takim prostym zadaniem.

Pomimo konkurencji Spotify udało się zachować warunki cenowe i jakość oferowanej usługi podobnej do konkurencji, w tym Apple Music. Różnica między Spotify i Apple Music pozostaje zadziwiająco stabilna od przeszło 20 ostatnich miesięcy.

W ubiegłym tygodniu, Spotify zdawkowo ogłosiło na Twitterze, że ​​właśnie osiągnęło liczbę 50 milionów abonentów, rozszerzając swoją przewagę nad Apple’em o 30 milionów płacących subsprypcję. Teraz kolej na Apple’a, aby osiągnąć kolejne 10 mln subskrypcji. Byłoby to ogromnym zaskoczeniem, jeśli firma ogłosiłaby, że posiada 30 mln użytkowników, dlatego myślę, że jeszcze chwilę będziemy musieli poczekać na ten moment.

Ten wykres pokazuje, jak zmieniała się liczba użytkowników opłacających miesięczny abonament w serwisach Spotify i Apple Music od 2015 do 2017 roku:

Liczba abonentów serwisów Spotify i Apple Music (zmiana w latach 2015-2017)
Liczba abonentów serwisów Spotify i Apple Music (zmiana w latach 2015-2017)

źródło: Statista – Spotify Sets the Pace for Apple Music