Choć Samsung wprowadził na rynek w ubiegłym roku 10 razy więcej smartfonów niż Apple, to jego przychody z mobile’a są o połowę niższe.
Samsung zaprezentuje swój nowy flagowy smartfon Galaxy S8 na specjalnej imprezie w Nowym Jorku 29 marca 2017 roku. Wszelkie nadzieje, na to, że wygląd telefonu będzie niespodzianką wydaje się, że zostały zaprzepaszczone, bowiem w sieci pojawiły się już zdjęcia nowego smartfona, po tym jak firma udostępniła teaser o Unpacked 2017 podczas konferencji w MWC w Barcelonie.
Po fiasku związanym z wybuchającymi bateriami w Galaxy Note 7, Samsung z pewnością wyciągnął wiele wniosków przed wprowadzeniem Galaxy S8. Aby odzyskać zaufanie konsumentów, firma musi bowiem zaprezentować idealny flagowy smartfon – może to być jedna z przyczyn opóźnionej premiery?
Samsung musi nadrobić straty po klęsce związanej z Galaxy Note 7, dlatego dobrze by było, żeby Galaxy S8 okazał się hitem. Wykres przygotowany przez serwis Statista pokazuje, że przychody Samsunga ze sprzedaży urządzeń mobilnych (smartfony, tablety, smartwatche i akcesoria mobilne) spadły w ujęciu rocznym o ok. 4,5 mld dolarów. Firma nadal prowadzi na rynku smartfonów pod względem liczby wydawanych urządzeń (aż 31 modeli w 2016 roku), ale pod względem przychodów prowadzi Apple, który wydając zaledwie 3 iPhone’y i 3 iPady bije Samsunga aż o 70%.
Na poniższym wykresie porównano przychody Samsunga i Apple’a pochodzące ze sprzedaży urządzeń mobilnych w latach od 2012 do 2016 roku:
źródło: Statista – Samsung’s Mobile Business Is Half the Size of Apple’s