Sprawdź wybrane wyniki z badania Polaków na temat korzystania z bankowości oraz płatności mobilnych w 2016 roku.
We wrześniu 2016 roku firma badawcza PBS, przeprowadziła na zlecenie Narodowego Banku Polskiego badanie CAPI na losowej grupie 970 Polaków, między innymi w zakresie korzystania z bankowości i płatności mobilnej.
Z badania wynika, że 79% Polaków posiada konto bankowe, z czego 73% korzysta z bankowości internetowej, a tylko 28% z aplikacji bankowości mobilnej swojego banku. Zdecydowana grupa ankietowany (54%) deklaruje, że nie posiada i nie będzie korzystać z bankowości mobilnej. Największa grupą korzystających z bankowości mobilnej w Polsce są osoby w wieku 18-24 lata (59% osób w tym wieku korzysta z bankowości mobilnej). Duży potencjał tkwi w 8% ankietowanych, którzy nie mają bankowości mobilnej, ale chcieliby z niej korzystać.
Jeśli chodzi o korzystanie z systemu płatności mobilnych BLIK, to aż tylko 24% korzysta z niej używając do płatności w sklepach (14%), wypłaty gotówki w bankomatach (7%), przelewy BLIK na telefon do innych osób (3%).
Poniżej znajdziesz szczegółowe wyniki dotyczące korzystania z bankowości mobilnej wraz z wykresami.
Najważniejsze wyniki z badania na temat bankowości mobilnej w Polsce (2016)
Korzystanie z bankowości mobilnej przez Polaków w 2016 r.:
- 54% – nie mam bankowości mobilnej i nie chcę z niej korzystać
- 28% – mam i korzystam
- 10% – nie mam bankowości mobilnej i nie chcę z niej korzystać
- 8% – nie mam bankowości mobilnej, ale chciałbym z niej korzystać
Korzystanie z bankowości mobilnej w Polsce (według wieku)
Korzystanie z bankowości mobilnej wg wielkości gospodarstwa domowego
Korzystanie z bankowości mobilnej wg dochodów gospodarstwa domowego
Korzystanie z płatności mobilnych BLIK
Sprawdź pełny raport Wybrane wyniki badania Polaków nt. korzystania z usług bankowych i płatności 2016