Apple wciąż liderem na kurczącym się rynku tabletów

iPady Apple’a wciąż są najpopularniejszymi tabletami na zanikającym rynku tych urządzeń – zobacz udział rynku tabletów na świecie.

Kiedy Apple prezentowało iPada w 2010 roku, to miał być taki sam sukces jak w przypadku iPhone’a. I rzeczywiście przez jakiś czas wszystko wskazywało na to, że iPad będzie cały czas piął się do góry. Urządzenie osiągnęło natychmiastowy sukces, a w ślad za nim cały rynek tabletów na świecie. W ciągu trzech lat dostawy tabletów na świecie wzrosły ponad dziesięciokrotnie, osiągając 220 mln w 2013 r.

Ale dopiero w 2015 roku sprzedaż tabletów zaczęła po raz pierwszy poważnie spadać. Najpierw uświadomiono sobie, że ludzie będą korzystać ze swoich tabletów znacznie dłużej niż w przypadku smartfonów – sam mam tablet od 2011 roku i dopiero teraz zamierzam go wymienić. W 2016 roku, po raz drugi z rzędu, odnotowano poważny spadek globalnej sprzedaży o około 25 proc. w stosunku do najlepszego roku w historii.

W odróżnieniu od sytuacji na rynku smartfonów, Apple posiada cały czas przewagę nad konkurencją produkującą tabelty. Warto dodać, że w 4 kwartale 2016 roku Apple po raz pierwszy od 5 lat sprzedało więcej smartfonów od Samsunga. Według firmy IDC, firma z Cupertino sprzedała 42,6 mln iPadów w ubiegłym roku, pokonując swojego największego rywala (Samsunga) o 16 mln sztuk.


Przeczytaj także: Spada sprzedaż tabletów na świecie

Na poniższym wykresie przedstawiono sprzedaż tabletów na świecie od 2010 do 2016 r. oraz udział poszczególnych producentów tabletów w ogólnej liczbie sprzedaży tabletów w 2016 roku:

Sprzedaż tabletów na świecie według najpopularniejszych marek (2010-2016)

Udział w sprzedaży tabletów w 2016 roku według marek (w milionach sztuk):

  • Apple: 42,6 mln
  • Samsung: 26,6 mln
  • Amazon: 12,1 mln
  • Lenovo: 11,2 mln
  • Huawei: 9,7 mln
  • inni (w sumie): 72,7 mln

Łącznie w 2016 roku sprzedano 174,8 mln sztuk tabletów na świecie.

źródło: Statista – Apple Still Leads the Shrinking Tablet Market, IDC – Tablet Market Woes Continue as Growth in Detachable Tablets Takes Its First Vacation During the Holiday Season, According to IDC 

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj

Latest posts by Łukasz Majchrzyk (see all)