Liczba użytkowników serwisu Netlix w Polsce (2016 r.)

Zobacz, jak zmieniała się liczba użytkowników korzystających z polskiej wersji serwisu przez przeglądarkę w 2016 roku.

Polska wersja serwisu Netflix wystartowała w styczniu 2016 roku. Stronę internetową Netflixa odwiedziło wówczas (styczeń 2016 r.) 338 tys. polskich internautów (PC) – co stanowiło 1,5% ogółu użytkowników sieci (PC) w Polsce.

Jednak przez kolejnych 7 miesięcy zainteresowanie serwisem nagle zmalało. Spowodowane było to najprawdopodobniej tym, że serwis nie był jeszcze w pełni dostosowany do polskiego odbiorcy. Brakowało wielu tytułów oraz ich tłumaczeń.

Według danych Gemiusa, Netflix.com częściej odwiedzały kobiety (52,9%), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców. Z analizy ruchu na stronie internetowej Netflixa wiemy kim są użytkownicy osoby odwiedzające ten popularny na całym świecie serwis VOD.

Statystyki serwisu Netflix.com (2016 r.)

Już w lutym liczba Polaków zaglądających na stronę Netflix.com spadła do 74 tys. To wtedy dobiegł końca bezpłatny pierwszy miesiąc oferowany przez tego serwis Reeda Hastingsa. Mniejsza liczba internautów odwiedzających serwis utrzymywała się aż przez siedem miesięcy:

  • w okresie luty–sierpień średnia wynosiła 113 tys.,
  • we wrześniu liczba użytkowników sieci wyniosła 251 tys.,
  • w październiku 326 tys.,
  • w grudniu liczba ta wzrosła już do 386 tys. internautów – co oznacza zasięg 1,65% wśród surfujących po sieci w grudniu.
Statystyki serwisu Netflix.com na komputerach w Polsce (2016 r.)
Statystyki serwisu Netflix.com na komputerach w Polsce (2016 r.)

– Netflix w drugiej połowie 2016 roku systematycznie wzbogacał ofertę filmów z polskimi napisami lub z polskim dubbingiem, czyniąc swoją ofertę bardziej dostępną dla przeciętnego internauty. Razem z typowym dla serwisów VoD sezonowym trendem, zwiększyło to jego popularność wśród polskich internautów ─ mówi Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa. – Polacy spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu filmów i seriali w internecie. Systematycznie też rośnie grupa odbiorców, która gotowa jest na płacenie w modelu subskrypcyjnym. Każdy serwis, który będzie wprowadzał do obiegu atrakcyjne treści, dostosowane do lokalnych preferencji, będzie miał szanse, tak jak Netflix tej jesieni, przyciągnąć większe audytorium w sieci – dodaje Pawłowski.

Kim są odwiedzający Netfliksa?

Dane z grudnia wskazują, że wśród użytkowników serwisu Netflix.com na komputerach jest nieznacznie więcej kobiet (52,9 proc.). Najliczniejsze grupy wiekowe to internauci w wieku 25-34 lata (38,7%.), 35-44 lata (22,5%.) oraz użytkownicy sieci w wieku 45-54 lata (16,2%).

Mieszkańcy województwa mazowieckiego stanowili większość oglądających filmy i seriale w serwisie Netflix – pochodził stąd niemal co 5. internauta odwiedzający serwis (19,3%). Netflix cieszy się zdecydowaną popularnością wśród mieszkańców dużych miast, powyżej pół miliona mieszkańców. Stanowili oni ponad jedną czwartą (27,2%) osób, które zajrzały na stronę serwisu.

źródło: Gemius – Pierwszy rok Netfliksa w Polsce