Przyrost użytkowników social mediów (2014-2016)

Konkurencyjne serwisy społecznościowe pozostawiły Twittera daleko w tyle, zobacz przyrost liczby użytkowników tych mediów w ciagu ostatnich 2 lat.

Pomimo, że Twitter posiada lojalną i aktywną społeczność użytkowników, to usługa mikroblogowania wciąż stara się przyciągnąć nowych twitterowców i pobić kolejny pułap aktywnych użytkowników. Po gwałtownym rozwoju w pierwszych latach istnienia, obecnie wzrost Twittera uległ znacznemu spowolnieniu i oscyluje w granicach 300 milionów użytkowników.

W ciągu ostatnich dwóch lat, Twitter zyskał zaledwie 31 milionów aktywnych użytkowników, co jest rozczarowujące dla firmy, która chce być globalną platformą wymiany idei i informacji. Jest to tym bardziej rozczarowujące, gdy w tym samym okresie obserwujemy szybki przyrost w konkurencyjnych social mediach.

WhatsApp, Messenger i Facebook – wszystkie te platformy są własnością Facebooka – każdy z tych serwisów zyskał więcej użytkowników w ciągu ostatnich dwóch lat, niż Twitter ma ich w sumie. Tymczasem Snapchat, odnotowuje prawie trzy razy tyle dziennych aktywnych użytkowników ile Twitter zdobywa w ciągu miesiąca od końca 2014 roku.

Poniższy wykres, przygotowany przez serwis Statista na podstawie oficjalnie publikowanych danych przez firmy, pokazuje liczbę aktywnych użytkowników popularnych mediów społecznościowych od końca koniec 2014  do końca 2016 roku:

Przyrost liczby użytkowników social mediów za okres 4Q 2014 - 4Q 2016

Przyrost liczby użytkowników social mediów za okres 4Q 2014 – 4Q 2016

Przyrost miesięcznej liczby aktywnych użytkowników mediów społecznościowych za okres ostatnich 2 lat (4 kw. 2014 – 4 kw. 2016)

serwis społecznościowy przyrost użytkowników (4Q 2014 – 4Q 2016)
WhatsApp +500 mln
Messenger* +500 mln
Facebook +467 mln
Instagram +300 mln
Snapchat** +87 mln
Twitter +31 mln

* za okres 4 kwartał 2014 – 3 kwartał 2016
** Snapchat nie udostepnia miesięcznej liczby aktywnych użytkowników, dane odnoszą się do dziennej liczby aktywnych użytkowników

źródło: Statista – Competitors Leave Twitter in the Dust

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj