Konkurencyjne serwisy społecznościowe pozostawiły Twittera daleko w tyle, zobacz przyrost liczby użytkowników tych mediów w ciagu ostatnich 2 lat.
Pomimo, że Twitter posiada lojalną i aktywną społeczność użytkowników, to usługa mikroblogowania wciąż stara się przyciągnąć nowych twitterowców i pobić kolejny pułap aktywnych użytkowników. Po gwałtownym rozwoju w pierwszych latach istnienia, obecnie wzrost Twittera uległ znacznemu spowolnieniu i oscyluje w granicach 300 milionów użytkowników.
W ciągu ostatnich dwóch lat, Twitter zyskał zaledwie 31 milionów aktywnych użytkowników, co jest rozczarowujące dla firmy, która chce być globalną platformą wymiany idei i informacji. Jest to tym bardziej rozczarowujące, gdy w tym samym okresie obserwujemy szybki przyrost w konkurencyjnych social mediach.
WhatsApp, Messenger i Facebook – wszystkie te platformy są własnością Facebooka – każdy z tych serwisów zyskał więcej użytkowników w ciągu ostatnich dwóch lat, niż Twitter ma ich w sumie. Tymczasem Snapchat, odnotowuje prawie trzy razy tyle dziennych aktywnych użytkowników ile Twitter zdobywa w ciągu miesiąca od końca 2014 roku.
Poniższy wykres, przygotowany przez serwis Statista na podstawie oficjalnie publikowanych danych przez firmy, pokazuje liczbę aktywnych użytkowników popularnych mediów społecznościowych od końca koniec 2014 do końca 2016 roku:

Przyrost miesięcznej liczby aktywnych użytkowników mediów społecznościowych za okres ostatnich 2 lat (4 kw. 2014 – 4 kw. 2016)
serwis społecznościowy | przyrost użytkowników (4Q 2014 – 4Q 2016) |
---|---|
+500 mln | |
Messenger* | +500 mln |
+467 mln | |
+300 mln | |
Snapchat** | +87 mln |
+31 mln |
** Snapchat nie udostepnia miesięcznej liczby aktywnych użytkowników, dane odnoszą się do dziennej liczby aktywnych użytkowników
źródło: Statista – Competitors Leave Twitter in the Dust