Według najnowszych danych (4Q 2016) internauci na świecie częściej korzystają z bankowości mobilnej (55%) niż internetowej (53%).
Urządzenia mobilne są jednym z najważniejszych narzędzi do komunikowania się w internecie – wywarły ogromny wpływ na to jak musiały zmienić się całe branże. Według najnowszych danych Global Web Index za 4. kwartał 2016 roku wynika, że bankowość nie jest wyjątkiem i obecnie więcej internautów korzysta z usług bankowości przez smartfona niż na komputerze.
Każdego miesiąca na świecie, średnio 3 na 4 internautów korzysta z usług bankowości internetowej. I choć ze względów bezpieczeństwa i funkcjonalności komputery wciąż pozostają najpopularniejszym urządzeniem do robienia zakupów online, to pod koniec 2016 roku bankowość mobilna wyprzedziła popularnością serwisy bankowości elektronicznej na komputery.
Wygoda i oszczędność czasu to główne zalety bankowości na urządzenia przenośne. Użytkownicy mogą za pomocą aplikacji płacić rachunki, robić przelewy i monitorować swoje finanse z każdego miejsca i o każdej porze – to właśnie wygoda przeważyła o tym, że coraz częściej korzystamy m-bankingu. Co więcej zauważalny jest stały wzrost użytkowników korzystających z bankowości mobilnej – oznacza to, że klienci banków coraz chętniej korzystają z bankowości online na swoich smartfonach.
Korzystanie z bankowości mobilnej i internetowej (4Q 2015 vs 4Q 2016)
4Q 2015 | 4Q 2016 | zmiana (p.p.) | |
---|---|---|---|
bankowość mobilna (smartfony) | 46% | 55% | +9 p.p.↑ |
bankowość internetowa (PC/laptop) | 67% | 53% | -15 p.p.↓ |
źródło: Global Web Index – Mobile is the Top Online Banking Device