Wartość wolumenu płatności mobilnych wzrośnie 10-krotnie do 2021 r.

Według prognoz analityków, za 4 lata suma wykonanych płatności mobilnych wzrośnie dziesięciokrotnie i osiągnie 274 mld dolarów.

W ciągu ostatnich kilku lat, smartfony stały się naszymi stałymi towarzyszami. Używamy ich, aby pozostawać w kontakcie ze znajomymi, do oglądania telewizji online, czytania wiadomości, a dzięki usługom takim jak Apple Pay lub Android Pay (usługa płatności mobilnych Google’a jest dostępna w Polsce od listopada 2016 r.) możemy nawet użyć ich do płacenia za produkty i usługi w sklepach fizycznych oraz internetowych.

Popularyzacja usług płatności mobilnych postępuje jednak wolniej niż się spodziewano. Według szacunków analityków serwisu Statista, w ubiegłym roku tylko 35 milionów Amerykanów korzystało ze smartfona, aby zapłacić nim w sklepie fizycznym – jednak ta liczba ma gwałtownie wzrosnąć w niedalekiej przyszłości.

Według Digital Market Outlook Statisty, wolumen transakcji płatniczych za pomocą smartfona może wzrosnąć z 25 mld dolarów (2016 r.) do 275 mld dolarów do 2021 roku – średnia roczna stopa wzrostu wynosi aż 62 proc.


Aby dowiedzieć się więcej na temat płatności cyfrowych na świecie, możesz zobaczyć darmowy raport rynkowy, autorstwa Statisty i TrendOne zatytułowany: „Fintech: Digital Payments”

Poniższy wykres pokazuje szacowany wzrost wolumenu transakcji płatności mobilnych w USA:

Wartość płatności mobilnych od 2016 do 2021 roku w USA

Wartość płatności mobilnych od 2016 do 2021 roku w USA

Poniższe diagramy obrazują estymowany wzrost wolumenu transakcji za pomocą smartfona według regionu (Ameryka, Europa, Chiny) i z uwzględnieniem średniej rocznej wartości transakcji mobilnych na użytkownika:

Szacowany wzrost wolumenu płatności mobilnych (wg regionu i na 1 użytkownika) - do 2021 r.

Szacowany wzrost wolumenu płatności mobilnych (wg regionu i na 1 użytkownika) – do 2021 r.

źródło: Statista – Mobile Payment Volume to Increase Tenfold by 2021

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj