Słuchawki AirPods szturmem zdobywają rynek

Bezprzewodowe słuchawki AirPods firmy Apple były w zeszłym miesiącu najchętniej kupowanymi słuchawkami w USA.

Kiedy Apple zapowiadało swoje pierwsze słuchawki bezprzewodowe AirPods, podczas konferencji poświęconej nowemu iPhone’owi 7, reakcje na temat małego gadżetu były mieszane. Choć wiele osób było pod wrażeniem technologii AirPodsów, ich konstrukcja i wygląd budziły wiele wątpliwości oraz były powodem wielu żartów. Biorąc pod uwagę ich astronomiczną cenę (799 zł) i ryzyko łatwego zgubienia, niewielu wierzyło w ich sukces sprzedażowy.

Zobacz także: Wszystkie nowości po konferencji Apple (7 września 2016 r.)

Prawie miesiąc od dnia (13 grudnia 2016 r.), kiedy AirPodsy trafiły do sprzedaży, wygląda na to, że Apple może ogłosić swój sukces. Według Slice Intelligence, Apple jest obecnie liderem na rynku słuchawek bezprzewodowych.  Dane oparte na tysiącach zakupów internetowych w USA (od 13 do 31 grudnia 2016 r.), wyraźnie pokazują, że Apple sprzedało więcej swoich drogich słuchawek bezprzewodowych niż jakakolwiek inna konkurencyjna firma. Słuchawki AirPods stanowiły aż 26 proc. wszystkich sprzedanych słuchawek bezprzewodowych w tym okresie. Ze względu na bardzo ograniczoną dostępność AirPodsów, można stwierdzić, że gdyby Apple miało ich więcej, liczba ta byłaby jeszcze wyższa.


Dla Apple’a ważne jest, aby w jak najkrótszym czasie sprzedać jak najwięcej tego gadżetu, bowiem im więcej ludzi będzie posiadało AirPodsy, tym szybciej minie efekt nowości i wyjątkowości.

Ten wykres pokazuje jak sprzedawały się słuchawki bezprzewodowe najpopularniejszych marek, przed i po wprowadzeniu do sprzedaży słuchawek AirPods:

Udział marek w sprzedaży słuchawek bezprzewodowych (2015-2016)

Udział marek w sprzedaży słuchawek bezprzewodowych (2015-2016)

marka %udział (sty 2015 – 12 gru 2016) % udział (13-31 gru 2016)
Apple (AirPods) n/d 26%
Bose 10,5% 16,1%
Beats 24% 15,4%
Sony 3,6% 4,2%
Jaybird 7,5% 2,5%
Plantronics 7,8% 2,2%
Sennheiser 2,6% 1,8%
LG 4,6% 1,4%

źródło: Statista – Apple Takes the Wireless Headphone Market by Storm via Slice Intelligence – AirPods take wireless headphone sales off the chain

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj