Zobacz jak zmieniał się rynek smartfonów od 2012 do 2016 roku, według udział użytkowników posiadających daną markę smartfona.
Tym razem przyjrzyjmy się jak wygląda udział poszczególnych marek w rynku smartfonów. Obecnie aż 91 proc. internautów posiada smartfona, ale która marka jest obecnie najpopularniejszą na świecie?
Patrząc na rok 2012 – czyli czas, kiedy dostępność smartfonów na świecie była jeszcze stosunkowo mała – najpopularniejsze telefony komórkowe produkowane były przez Nokię. Jednak w ciągu zaledwie dwóch lat, popularność Nokii spadła prawie o połowę pod względem penetracji rynku urządzeń mobilnych. W 2014 roku to Samsung miał prawie 35 proc. udziału rynku, podczas gdy iPhone Apple’a dobijał do 20 proc.
Jednak już w 2016 roku, kiedy dostępna jest cała gama modeli rozmaitych smartfonów w przystępnych cenach – zwłaszcza na rynkach rozwijających się – widzimy, że Samsung trzyma się jeszcze w czołówce z 30 proc. udziału, ale iPhone dobija do 25 proc. Jednak najciekawsze jest to, że trzecią najpopularniejszą marką smartfonów po Samsungu i Apple jest chińska marka Huawei, która zyskuje coraz większa popularność zwłaszcza w krajach azjatyckich (prawie 10 proc. udziału w rynku).
Zobacz na poniższej mobigrafice, przygotowanej przez GlobalWebIndex, jak zmieniał się rynek smartfonów pod kątem najpopularniejszych marek na świecie (w latach 2012-2016):
źródło: GlobalWebIndex – The Changing Mobile Marketplace

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.