Fablety wciąż cieszą się dużą popularnością

Smartfony z dużymi ekranami, czyli fablety, cieszą się stale rosnącą popularnością – w te święta aktywowano ich aż o 10 p.p. niż w roku ubiegłym.

Żyjemy w czasach, w których smartfony i tablety są bardziej dostępne i wszechobecne niż kiedykolwiek wcześniej, w związku z tym naturalnie stają się częstymi prezentami dla bliskich. W samym okresie minionych właśnie świąt aktywowano bardzo dużo nowych urządzeń mobilnych.

Według tegorocznych danych od Flurry Analytics, Apple był wielkim zwycięzcą w tym sezonie. iPhone’y i iPady stanowiły 44 proc. wszystkich nowych aktywacji urządzeń między 19 a 25 grudnia 2016 r., Samsung zajął drugie miejsce z 21 proc.: 44% aktywacji urządzeń mobilnych Apple’a podczas świąt

Warto przyjrzeć się rozkładowi popularności urządzeń mobilnych ze względu na wielkość ekranu, aby poznać obecne trendy popularności. Po raz kolejny, smartfony z dużym ekranem (tzw. fablety, phablety) okazały się szczególnie popularne jako prezent pod choinkę. Stanowiły one 37 proc. nowych aktywacji urządzeń tym sezonie, w porównaniu z 27 proc. w ubiegłym roku i zaledwie 13 proc. w roku 2014. Po tym jak nie wróżono im przyszłości ze względu na nieporęczne wymiary i zaszufladkowano jako niszowe urządzenia, większe telefony, takie jak Galaxy Note lub iPhone 7 Plus szybko stały się pierwszym wyborem milionów użytkowników smartfonów na całym świecie.


Ten wykres pokazuje jak w ciągu ostatnich lat zmieniał się trend nowych aktywacji urządzeń mobilnych ze względu na rozmiar ekranu, w okresie świąt Bożego Narodzenia (od 2014 do 2016 roku):

Aktywacje urządzeń mobilnych w okresie świątecznym, ze względu na rozmiar ekranu (2014-2016)

urządzenia201420152016
smartfony (3,5" i mniejsze)2%1%1%
smartfony (3,5"-4,9")63%54%45%
fablety (5"-6,9")13%27%37%
tablety (7"-8,4")11%9%8%
tablety (8,5" i większe)11%9%9%

źródło: Flurry Analytics – From Apps to iPhones: Holiday Shoppers Invest in Apple via Statista – Phablet Popularity Continues to Grow

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj