Fablety wciąż cieszą się dużą popularnością

Smartfony z dużymi ekranami, czyli fablety, cieszą się stale rosnącą popularnością – w te święta aktywowano ich aż o 10 p.p. niż w roku ubiegłym.

Żyjemy w czasach, w których smartfony i tablety są bardziej dostępne i wszechobecne niż kiedykolwiek wcześniej, w związku z tym naturalnie stają się częstymi prezentami dla bliskich. W samym okresie minionych właśnie świąt aktywowano bardzo dużo nowych urządzeń mobilnych.

Według tegorocznych danych od Flurry Analytics, Apple był wielkim zwycięzcą w tym sezonie. iPhone’y i iPady stanowiły 44 proc. wszystkich nowych aktywacji urządzeń między 19 a 25 grudnia 2016 r., Samsung zajął drugie miejsce z 21 proc.: 44% aktywacji urządzeń mobilnych Apple’a podczas świąt

Warto przyjrzeć się rozkładowi popularności urządzeń mobilnych ze względu na wielkość ekranu, aby poznać obecne trendy popularności. Po raz kolejny, smartfony z dużym ekranem (tzw. fablety, phablety) okazały się szczególnie popularne jako prezent pod choinkę. Stanowiły one 37 proc. nowych aktywacji urządzeń tym sezonie, w porównaniu z 27 proc. w ubiegłym roku i zaledwie 13 proc. w roku 2014. Po tym jak nie wróżono im przyszłości ze względu na nieporęczne wymiary i zaszufladkowano jako niszowe urządzenia, większe telefony, takie jak Galaxy Note lub iPhone 7 Plus szybko stały się pierwszym wyborem milionów użytkowników smartfonów na całym świecie.


Ten wykres pokazuje jak w ciągu ostatnich lat zmieniał się trend nowych aktywacji urządzeń mobilnych ze względu na rozmiar ekranu, w okresie świąt Bożego Narodzenia (od 2014 do 2016 roku):

Aktywacje urządzeń mobilnych w okresie świątecznym, ze względu na rozmiar ekranu (2014-2016)

urządzenia 2014 2015 2016
smartfony (3,5" i mniejsze) 2% 1% 1%
smartfony (3,5"-4,9") 63% 54% 45%
fablety (5"-6,9") 13% 27% 37%
tablety (7"-8,4") 11% 9% 8%
tablety (8,5" i większe) 11% 9% 9%

źródło: Flurry Analytics – From Apps to iPhones: Holiday Shoppers Invest in Apple via Statista – Phablet Popularity Continues to Grow

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj