Smartfony z dużymi ekranami, czyli fablety, cieszą się stale rosnącą popularnością – w te święta aktywowano ich aż o 10 p.p. niż w roku ubiegłym.
Żyjemy w czasach, w których smartfony i tablety są bardziej dostępne i wszechobecne niż kiedykolwiek wcześniej, w związku z tym naturalnie stają się częstymi prezentami dla bliskich. W samym okresie minionych właśnie świąt aktywowano bardzo dużo nowych urządzeń mobilnych.
Według tegorocznych danych od Flurry Analytics, Apple był wielkim zwycięzcą w tym sezonie. iPhone’y i iPady stanowiły 44 proc. wszystkich nowych aktywacji urządzeń między 19 a 25 grudnia 2016 r., Samsung zajął drugie miejsce z 21 proc.: 44% aktywacji urządzeń mobilnych Apple’a podczas świąt
Warto przyjrzeć się rozkładowi popularności urządzeń mobilnych ze względu na wielkość ekranu, aby poznać obecne trendy popularności. Po raz kolejny, smartfony z dużym ekranem (tzw. fablety, phablety) okazały się szczególnie popularne jako prezent pod choinkę. Stanowiły one 37 proc. nowych aktywacji urządzeń tym sezonie, w porównaniu z 27 proc. w ubiegłym roku i zaledwie 13 proc. w roku 2014. Po tym jak nie wróżono im przyszłości ze względu na nieporęczne wymiary i zaszufladkowano jako niszowe urządzenia, większe telefony, takie jak Galaxy Note lub iPhone 7 Plus szybko stały się pierwszym wyborem milionów użytkowników smartfonów na całym świecie.
Ten wykres pokazuje jak w ciągu ostatnich lat zmieniał się trend nowych aktywacji urządzeń mobilnych ze względu na rozmiar ekranu, w okresie świąt Bożego Narodzenia (od 2014 do 2016 roku):
urządzenia | 2014 | 2015 | 2016 |
---|---|---|---|
smartfony (3,5″ i mniejsze) | 2% | 1% | 1% |
smartfony (3,5″-4,9″) | 63% | 54% | 45% |
fablety (5″-6,9″) | 13% | 27% | 37% |
tablety (7″-8,4″) | 11% | 9% | 8% |
tablety (8,5″ i większe) | 11% | 9% | 9% |
źródło: Flurry Analytics – From Apps to iPhones: Holiday Shoppers Invest in Apple via Statista – Phablet Popularity Continues to Grow