44% aktywacji urządzeń mobilnych Apple’a podczas świąt

iPhone to najpopularniejsze urządzenia mobilne, które było prodarowywane pod choinkę podczas tegorocznych świąt.

Według danych zebranych przez Flurry Analytics – firmy analitycznej należącej do Yahoo – podczas tegorocznego okresu świątecznego obejmującego okres od 19 do 25 grudnia 2016 roku, aktywowano najwięcej urządzeń mobilnych Apple’a. Nowe iPhone’y i iPady, które były prodarowywane w tym roku pod choinkę stanowiły nieco ponad dwa razy więcej aktywacji niż w przypadku Samsungów.

W okresie świątecznym 2016 r. – Aaż 44 proc. wszystkich nowych aktywacji telefonów stanowiły iPhone’y firmy Apple, podczas gdy smartfony Samsunga 21 proc. Pozostali producenci: Huawei, LG, Amazon, Oppo, Xiaomi i Motorola stanowiły od 2 do 3 proc. aktywacji każdy.

W porównaniu do ubiegłego roku Samsung zyskał 1 p.p. (19,8% w 2015 r.) popularności, a Apple straciło ok. 5 p.p. (49,1% w 2015 r.). Jednak w dalszym ciągu urządzenia Apple’a są najchętniej wybieranymi na prezent pod choinkę. Na 3. i 4. miejscu znalazły się odpowiednio Huawei i LG – ich wysoka pozycja jest prawdopodobnie związana z tym, że posiadają szeroką gamę do wyboru niedrogich urządzeń (średnich fabletów i smartfonów). Nowy smartfon Google’a – Pixel, który został wydany w październiku tego roku nie znalazł się w zestawieniu.

Udział aktywacji nowych urządzeń mobilnych wg producenta w okresie 19-25.12.2016
Udział aktywacji nowych urządzeń mobilnych wg producenta w okresie 19-25.12.2016

Sprawdź także:

W poprzednich latach Flurry wydało podobne raporty, w których pierwsze miejsce zajmuje Apple a drugie Samsung.

Fablety, lub smartfony oraz tablety, których przekątna ekranu wynosi od 5 do 6,9 cala cieszą się coraz większą popularnością. W 2016 roku, w kategorii fabletów (telefon+tablet z ang. phablets), czyli urządzeń o przekątnej zawierającej większe iPhone’y 6, 6s i 7 Plus – stanowiły ok. 37 proc. aktywacji.

Średnie smartfony, takie jak 4,7-calowe iPhone’y 6, 6s i 7 stanowiły 45 proc. aktywacji – prawie o 10 p.p. mniej niż w roku ubiegłym. i 22 p.p. mniej niż 2 lata temu. Aktywacje pełnowymiarowych tabletów, takich jak iPad utrzymuja się na poziomie ok. 9 proc.

Udział nowo aktywowanych urządzeń mobilnych wg wielkości ekranu (2013-2016)
Udział nowo aktywowanych urządzeń mobilnych wg wielkości ekranu (2013-2016)

Do analizy danych statystycznych, firma Flurry pobiera dane z setek tysięcy aplikacji. Dane przedstawione na powyższych wykresach pochodzą z okresu od 19 do 25 grudnia 2016 roku.

źródło: Flurry Analytics – From Apps to iPhones: Holiday Shoppers Invest in Apple