Super Mario Run już nie jest najbardziej dochodową grą?

Popularna gra mobilna Super Mario Run nie jest już najbardziej dochodową grą w żadnym kraju, ale wciąż jest najchętniej pobieraną aplikacją w 68 krajach.

Gra mobilna Super Mario Run od Nintendo została wydana 15 grudnia br. na urządzenia z systemem iOS, szybko stając się najbardziej kasową aplikacją w amerykańskim sklepie App Store. W zaledwie kilka godzin wywindowała na pierwsze miejsce aplikacji na iOS-a. Sytuacja powtórzyła się w wielu krajach na całym świecie, ale teraz wygląda na to, że emocje związane z tym tytułem opadły.  Od 24 do 25 grudnia, gra nie była najlepiej zarabiającą w żadnym ze 140 krajów.

Jednym z powodów spadku zainteresowania jest z pewnością dość wysoka, jak na gry mobilne, cena 9.99 dolarów – około 42 zł.  Pomimo, że Super Mario Run jest dostępny do ściągnięcia za darmo, i granie w nią nic nie kosztuje, to aby odblokować wszystkie poziomy, trzeba zapłacić  wspomnianą kwotę. Fakt, że gra jest darmowa pozwala jej pozostać na szczycie najpopularniejszych darmowych aplikacji w 68 krajach. Jest to jednak prawie dwa razy mniej, niż dwa tygodnie temu, gdy gra zdobywała popularność w 138 krajach.

Popularnośc Super Mario Run wg liczby krajów
Liczba krajów, w których Super Mario Run jest najpopularniejsze i najbardziej dochodowe (15-25.12.2016)

Nie ma wątpliwości, że cena za grę mobilną odgrywa znaczącą rolę w jej powodzeniu. Niektórzy uważają, że nowy tytuł od Nintendo zarobiłby znacznie więcej, gdyby jego cena była znacznie niższa. Według Apptopia, tylko 1% do 2% tych, którzy pobrali grę bezpłatnie są skłonni zapłacić za odblokowanie wszystkich poziomów. Analiza Apptopii pokazuje, że jeśli cena wynosiłaby 2 dolary (ok. 9 zł) w porównaniu z obecnymi 9,99 $, to współczynnik konwersji wzrósłby do 10%.

Przeczytaj również: Inwestorzy nie są pod wrażeniem Super Mario Run

Aby pokazać, na czym polega różnica w przychodach zależnych od ceny gry wystarczy porównać, że przy obecnej cenie Nintendo zarobiło w tym miesiącu „tylko” 30 mln dolarów, podczas gdy przy obniżonej cenie do 2 dolarów zarobiłoby faktycznie 50 mln dolarów. Czy taki argument zmusi firmę do obniżenia ceny?

Trzeba podkreślić, że gra Super Mario Run dostępna jest obecnie wyłącznie na iPhone’a, iPada i iPoda touch.

źródło: Bloomberg Technology – Super Mario Run No Longer Highest Grossing App in Any Nation