Milion klientów Play korzysta z aplikacji TIDAL

Już milion klientów PLAY korzysta z muzyki w telefonie dzięki aplikacji mobilnej TIDAL – zobacz najważniejsze statystyki.

Milion klientów Play korzysta z aplikacji TIDAL

Rok obecności promocji darmowego TIDALa w Play udowodnił, że co najmniej milion Polaków chce wspierać legalną muzykę! Tym samym cel, jaki postawił sobie operator, został osiągnięty. Polacy kochają muzykę i jeśli tylko da się im wybór, są gotowi zrezygnować z piractwa. Dowód? Od listopada 2015, aż 521 389 497 razy sięgnęli po muzykę TIDAL w PLAY i łącznie poświęcili aż 2454 lata na słuchanie legalnej muzyki dostarczanej przez serwis TIDAL.

5 listopada 2015 roku PLAY poinformował o nowej promocji, w ramach której swoim abonentom udostępnił serwis streamingowy TIDAL Premium na 2 lata za darmo (standardowa cena rynkowa serwisu to 19,99 miesięcznie). TIDAL tworzony przez czołowych światowych artystów (m.in. Jay-Z, Madonna, Rihanna) daje dostęp do ponad 40 milionów piosenek na 3 dowolnych urządzeniach, dostęp do tysięcy gotowych playlist na każdą okazję oraz umożliwia korzystanie z trybu offline (czyli słuchania muzyki bez połączenia z Internetem). To co wyróżnia TIDAL na rynku muzycznym to ekskluzywne premiery – w tym roku TIDAL jako pierwszy zaprezentował  m.in.: albumy Beyonce, Rihanny, Kanye Westa, a swoje koncerty pokazali Bon Jovi czy Coldplay. W serwisie prezentują się także rodzimi artyści m.in. Kortez, Sylwia Grzeszczak, Hey oraz Pezet, który wraca na scenę muzyczną dzięki Play.

Promocja miała nie tylko komercyjny wymiar. Ambicją PLAY była zmiana muzycznych nawyków Polaków, pokazanie im jak łatwo można sięgnąć po legalne źródła, a tym samym walka z piractwem. „Naszym marzeniem jest milion klientów korzystających z promocji TIDAL” – deklarował Grzegorz Skowron-Moszkowicz w listopadzie 2015. Play osiągnął to w zaledwie rok!

– Gdy wybieraliśmy partnera do akcji, której celem była promocja legalnych źródeł muzyki, naturalnym wyborem dla nas był TIDAL – serwis, którego współwłaścicielami są sami muzycy. Nie bez znaczenia dla nas było to, ze mogliśmy zaoferować konsumentom dostęp do muzyki w wysokiej jakości, bez strat, jak również to, że TIDAL oferował i oferuje swoim odbiorcom doradztwo w postaci playlist tworzonych przez prawdziwych znawców tematu – tłumaczy Bartek Dobrzyński, szef marketingu i członek zarządu Play. Mam ogromną satysfakcję z tego, że osiągnęliśmy cel, który nam przyświecał i przekonaliśmy Polaków, że warto sięgać po takie źródła muzyki, które oferują twórcom gratyfikację finansową, a nie jedynie promują i wykorzystują ich twórczość.

Zobacz także: Liczba abonentów muzycznych serwisów streamingowych

Dla Play był to rok pełen atrakcji, operator konsekwentnie promował legalną muzykę za darmo poprzez #playtidal, przekonując do tej akcji muzyków, artystów i influencerów. Wsparcie Gali Fryderyków, współpraca z czołowymi polskimi DJami tworzącymi playlisty na każdą okazję, liczne akcje promocyjne z gwiazdami Internetu, promocja koncertu Rihanny oraz billboardy z artystami światowego formatu (m.in. Rihanną, Madonną, Calvinem Harrisem)  – sprawiły, że Play ma powody do świętowania, ponieważ jako jedyny gracz  spoza branży zmienił rynek muzyczny w Polsce.

Play i TIDAL - statystyki

Zdecydowanie popieram działania PLAY i TIDAL, które promują legalną muzykę. Świat muzyczny zmienia się i artyści muszą to zauważyć. Nowe źródła dystrybucji są bardzo istotne. Jako twórcy musimy dostrzegać nowe możliwości i zmieniać nawyki słuchania legalnej muzyki przez słuchacza. Umożliwia to współpraca operatora i serwisu streamingowego. Na szczęście co raz częściej udaje się przekonać odbiorców, by wybierali legalne źródła muzyki – mówi DJ ADAMUS.

Jak wynika z przeprowadzonych badań, to właśnie TIDAL jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych muzycznych serwisów w Polsce. To drugie, po YouTube’ie, najczęściej wskazywane źródło muzyki online. To ogromny sukces, zważywszy że sam serwis pojawił się na rynku zaledwie 1,5 roku temu!

Play i TIDAL - statystyki

W ciągu ostatnich lat dokonała się ogromna zmiana technologiczna. Serwisy streamingowe nadają ton legalnej dystrybucji muzyki na świecie. Ich skuteczna promocja, jak w przypadku współpracy PLAY i TIDAL, zdecydowanie zmienia rynek muzyczny w Polsce – mówi Stanisław Trzciński, promotor koncertowy, wydawca i dziennikarz muzyczny (STX Jamboree), wieloletni organizator gali wręczenia Fryderyków.

Milion klientów cieszy zarówno TIDAL jak i Play. Operator nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i nie wyklucza powrotu z muzyczną ofertą w 2017 roku.

źródło: informacja prasowa, Blog play – TIDALowy MILION