Zapowiedzi wideo: nowy sposób przeglądania Netflixa

Serwis Netflix udostępnił „Zapowiedzi wideo” pozwalające w nowy sposób szybciej przeglądać i wybierać kolejne tytuły seriali i filmów.

Zapowiedzi wideo w serwisie Netflix

Netflix wprowadza nowy interfejs użytkownika, w ramach którego prezentowane jest jeszcze więcej materiałów wideo w czasie rzeczywistym, pomagając w ten sposób użytkownikom w podjęciu decyzji o naciśnięciu przycisku odtwarzania.

Każdego roku do serwisu Netflix dodawanych jest ponad 1000 godzin oryginalnych treści. Twórcy serwisu zdają sobie sprawę z tego, że mają niecałe 90 sekund, aby przyciągnąć uwagę użytkownika i zainteresować go danym tytułem. Dlatego zdecydowano się na uruchomienie funkcji zapowiedzi wideo.

Czym są zapowiedzi wideo w serwisie Netflix?

Zapowiedzi wideo nie są ani teaserami, ani tradycyjnymi zwiastunami. To specjalne streszczenia wideo prezentujące w zwięzłej formie fabułę, bohaterów i charakter konkretnego tytułu, dzięki którym można szybciej podejmować bardziej przemyślane decyzje. Testy wykazały, że po ich obejrzeniu użytkownicy wiedzą więcej, a przez to poświęcają mniej czasu na przeglądanie, a więcej na oglądanie.

Nowa funkcja jest już dostępna w serwisie na całym świecie. W ciągu kolejnych kilku tygodni będą one udostępniane na wybranych urządzeniach obsługujących aplikację Netflixa, w tym na większości konsoli do gier i urządzeń Roku. W najbliższych miesiącach zaktualizowany zostanie interfejs dla telewizorów Smart TV i pozostałych urządzeń.

Zapowiedzi wideo to najnowsza propozycja utrzymana w duchu ciągłej ewolucji internetowych serwisów telewizyjnych w kierunku rozwiązania zapewniającego większy wybór, bogatszą ofertę i większy kontekst oraz umożliwiającego łatwiejszą obsługę. Gdy w 2007 roku Netflix uruchamiał przesyłanie strumieniowe wideo, zastanawiano się, czym może się stać ta technologia i w jaki sposób najlepiej ją wykorzystać. Poczynione w ciągu ostatniej dekady inwestycje w zakresie metod globalnego dostarczania treści i optymalizacji strumieni w warunkach ograniczonej przepustowości, a także zmieniające się gusta klientów, pozwoliły serwisowi eksperymentować z nowymi rozwiązaniami poprawiającymi wrażenia użytkowników.

Co sądzisz o nowej funkcji?

 

źródło: Netflix Media Center