Super Mario Run w 1. miesiącu może zarobić 70 mln $

Przewiduje się, że w ciągu pierwszego miesiąca gra mobilna Super Mario Run może przynieść Nintendo przychody sięgające 70 mln dolarów.

Nintendo wyda długo oczekiwaną grę mobilną Super Mario Run już w przyszłym tygodniu, 15 grudnia 2016 roku. Nowy tytuł to mobilna wersja kultowej gry z hydraulikiem Mario, która dostępna będzie na urządzenia z systemami iOS, a później także Androidem. Gra może okazać się hitem, także pod kątem sprzedażowym, dzięki zastosowaniu mikropłatności w aplikacji jako podstawowego modelu sprzedażowego.

Każdy będzie mógł zagrać za darmo tylko w pierwsze 3 levele z 24 dostępnych w grze. Jeśli rozgrywka Was wciągnie i się spodoba będziecie musieli zapłacić wydać 9,99 dolarów (ok. 41 zł), aby odblokować pełną wersję gry. Właśnie ten koszt może zagwarantować szybki przychód twórcom gry.

Według serwisu Sensor Tower przychód gry Super Mario Run na iOS-a za pierwszy miesiąc szacowany jest na około 71 mld dolarów. Jest to znacznie mniej niż osiągnęła gra Pokemon GO lub Clash Royale, ale jeśli przewidywania okażą się trafne, to nadal plasuję grę w pierwszej trójce najbardziej dochodowych gier mobilnych wszech czasów.

Poniższe przewidywania, przygotowane przez Sensor Tower, powstały na podstawie liczby wstępnych rejestracji zainteresowanych grą użytkowników sklepu App Store.

Prognoza przychodów z gry Super Mario Run w pierwszym miesiącu
Prognoza przychodów z gry Super Mario Run (w pierwszym miesiącu)

Konwersja jest nadal kluczowym czynnikiem dla Nintendo, ale czy użytkownicy będą skłonni wydać 9,99 $ na grę mobilną? Jest to zdecydowania jedna z wyższych cen za aplikację lub grę w App Storze.

Na szczęście nie będziemy musieli długo czekać, aby dowiedzieć się, jak dużą popularnością będzie cieszyła się gra Super Mario Run.

źródło: Sensor Tower – Nintendo’s Super Mario Run Poised to Gross More Than $70 Million in Its First Month