Reklama Coca-Coli z polskimi youtuberami

Coca-Cola nagrała świąteczną reklamę ze znanymi postaciami polskiego YouTube’a z Warszawą i charakterystyczną ciężarówką w tle.

Świąteczna reklama firmy Coca-Cola z polskimi youtuberami (2016)

Tegoroczne reklamy świąteczne firm podbijają internet pod warunkiem, że są kreatywne i niosą ze soba jakieś przesłanie. Reklama Coca-Coli, w której wystąpili polscy youtuberzy, utrzymana jest w typowej dla reklam amerykańskiego koncernu świątecznego klimatu. Niestety oprócz znanych postaci polskiego YouTube’a, takich jak Agata Dziarmagowska, Abstrachuje, Kaiko, Enduro Style, LoJournal, Maffashion, Martin Stankiewicz, Merghani, MultiGameplayGuy, Rezigiusz, świątecznej ciężarówki Coca-Coli i melodii „coraz bliżej święta” nie zaproponowano niczego ciekawego.

Szkoda, że Coca-Cola nie wykorzystała potencjału zaangażowanych youtuberów do zaprezentowania czegoś bardziej kreatywnego. W rezultacie powstała poprawna reklama z okazji świąt, w której zamiast niewątpliwie interesujących postaci polskiego YouTube’a mogliby zagrać statyści.

Reklama pt. „Świąteczne ciężarówki Coca-Cola i Youtuberzy 2016 | #PodarujRadosc” została opublikowana na YouTube’ie zaledwie 2 dni (30 listopada 2016r.) po reklamie Allegro pt. „Czego szukasz w Święta? | English for beginners” (28 listopada 2016 r.). W tym momencie (10.12.2016 godz. 8.30) polski spot z dziadkiem ma 9 241 429 wyświetleń, a Coca-Cola zaledwie 666 504.

Zobacz także: Reklama Allegro z dziadkiem idzie jak burza

Najnowszy spot Coca-Coli możesz obejrzeć poniżej:

https://youtu.be/xm6YUBXfJFs

Po raz kolejny jest to dowód na to, że nie wystarczy zaangażować znane twarze, żeby osiągnąć sukces w marketingu. Nawet najpopularniejsi youtuberzy występujący w reklamie będą mieli mniej wyświetleń na YouTube’ie, jeśli za wszystkim nie będzie stał ciekawy pomysł. Drodzy marketerzy i firmy, pamiętajcie, że polscy internauci są inteligentni, wymagający i często oczekują czegoś więcej – dlatego nie marnujcie potencjału interesujących osób, angażując ich do „po prostu” słodkiego spotu.

W Polsce nie pierwszy raz wykorzystywany jest potencjał vlogerów do reklamy. Warto wspomnieć o jednym z lepszych wystąpień Radka Kotarskiego w reklamie Millennium Banku, gdzie świetnie występuje w swojej konwencji i przy okazji robi dobre spoty. Czy w końcu trochę nie do końca zrozumiały dla mnie pomysł „Historie na kartę” operatora komórkowego Orange, który także próbował wykorzystać potencjał youtuberów w bardziej kreatywny sposób – a wyszło jakby tylko występujący dobrze się bawili.

Daj znać w komentarzu co sądzisz o świątecznym spocie reklamowym Coca-Coli?

źródło: Coca-Cola, YouTube