Wzrost użytkowników o 10 mln w Spotify i Apple Music

Wzrost subskrybentów płacących za korzystanie z muzycznych serwisów streamingowych Spotify i Apple Music ciągle rośnie.

Decyzja Apple’a, aby uruchomić własną usługę streamingu muzyki wydaje się być opłacalna. Po 18 miesiącach od premiery usługa Apple Music posiada już 20 mln abonentów, czyli tyle ile Spotify osiągnęło po 6 latach istnienia. Takie porównanie nie do końca jest uczciwe, ponieważ Spotify wkraczało na rynek w 2008 roku, czyli momencie kiedy muzyczne usługi streamingowe dopiero zaczynały się rozwijać.

Pomimo wzrostu użytkowników Apple Music, liczba subskrybentów Spotify rośnie w tym samym tempie. Kiedy Apple uruchomiło swoją usługę w czerwcu 2015 r., Spotify miało już 20 milionów płacących abonentów i niektórzy eksperci przewidywali, że Apple Music może dogonić lidera już w 2016 roku. Obecnie Apple Music ma 20 milionów użytkowników, a Spotify ponad 40 milionów i wygląda na to, że w obu przypadkach trend będzie w dalszym ciągu wzrostowy.

Jasne jest zatem, że rynek muzycznych serwisów streamingowych zamienił się w wyścig dwóch firm. Spotify i Apple Music pozostawiły daleko w tyle swoja konkurencję, a doścignięcie ich pod względem liczby użytkowników wydaje się nie do nadrobienia.

Ten wykres porównuje wzrost liczby abonentów Apple Music i Spotify od czerwca 2015 r. do grudnia 2016 r.:

Liczba aktywnych sybskybentów usług Spotify i Apple Music (2015-2016) - mobiGRAFIKA
Liczba aktywnych sybskybentów usług Spotify i Apple Music (2015-2016)

źródło: Statista – Spotify Is Keeping Pace With Apple’s Music’s Growth