Mobilna autoryzacja już wkrótce w mBanku

Klienci mBanku wkrótce będą mogli skorzystać z nowej funkcji „mobilna autoryzacja”, która jest alternatywą dla haseł SMS i TAN do zatwierdzania transakcji.

Mobilna autoryzacja - mBank

Już niedługo mBank udostępni nową funkcję o nazwie „mobilna autoryzacja”, która będzie alternatywą dla haseł SMS czy też jednorazowych haseł TAN podawanych na przykład podczas zatwierdzania przelewów. Nowe rozwiązanie będzie dostępne na razie dla osób, które zapiszą się do pilotażu usługi. Mobilna autoryzacja będzie dostąpna dla użytkowników aplikacji na smartfony z systemami  iOS oraz Android.

Co to jest mobilna autoryzacja?

Mobilna autoryzacja to nowy sposób autoryzacji operacji zlecanych w serwisie transakcyjnym mBanku. Zamiast SMS-a ze szczegółami operacji i 8-cyfrowym kodem do przepisania w serwisie transakcyjnym, w aplikacji mobilnej banku wyświetlone zostanie powiadomienie autoryzacyjne.

W powiadomieniu autoryzacyjnym znajdziesz wszystkie szczegóły operacji zaprezentowane w przyjaznej i czytelnej formie, często wzbogacone o dodatkowe dane, których nie ma obecnie w SMS-ach. Żeby zaakceptować bądź odrzucić operację realizowaną w serwisie transakcyjnym, wystarczy tylko Twoje jedno kliknięcie w aplikacji mobilnej.

Mobilna autoryzacja vs. potwierdzenia SMS (porównanie)

Mobilna autoryzacja vs. potwierdzenia SMS

Jak korzystać z Mobilnej autoryzacji?

  1. Zlecasz operację w serwisie transakcyjnym mBanku. Na ostatniej stronie – tam gdzie do tej pory podawałeś hasło SMS – pojawi się komunikat:
    Powiadomienie autoryzacyjne zostało wysłane na urządzenie TELEFON ANDROID. Pozostań na tej stronie i potwierdź operację w aplikacji mobilnej.
  2. W tym samym czasie w aplikacji mobilnej, w której została aktywowana Mobilna autoryzacja pojawi się wiadomość push – kliknij w nią zaloguj się do aplikacji za pomocą kodu PIN zapoznaj się ze szczegółami operacji i wybierz „Zatwierdź”.
  3. Zweryfikuj poprawność wykonania operacji w serwisie transakcyjnym.

Mobilna autoryzacja w mBanku (krok po kroku - screen)

Jeżeli będziesz realizować kolejne operacje w serwisie transakcyjnym, nie będzie już konieczne ponowne logowanie się do aplikacji, bądź zatwierdzanie operacji PIN-em.

Jak wziąć udział w pilotażu usługi „Mobilna autoryzacja”?

  1. Pobierz najnowszą wersję aplikacji mBanku na urządzenie z systemem Android lub iOS.
  2. Złóż wniosek o udział w pilotażu.
  3. Po maksymalnie 24h w aplikacji mobilnej pojawi się nowa opcja w menu – Mobilna autoryzacja.
    Zostanie o tym poinformowany wiadomością push z aplikacji.
  4. Aktywuj Mobilną autoryzację i zacznij potwierdzać operacje zlecane w serwisie transakcyjnym w swojej aplikacji mobilnej.

Pilotaż usługi Mobilnej autoryzacji będzie trwał do momentu uruchomienia nowej aplikacji mobilnej mBanku w wersji 3.0, który planowany jest na początek 2017 roku. Od tego momentu Mobilna autoryzacja będzie dostępna dla wszystkich klientów mBanku – bez konieczności wcześniejszego zapisywania się na pilotaż.

Dlaczego warto korzystać z „Mobilnej autoryzacji”?

Mobilna autoryzacja to przede wszystkim:

  • wygoda – nie musisz już przepisywać skomplikowanych haseł SMS do serwisu transakcyjnego, wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji mobilnej i operacja jest już potwierdzona
  • czytelność powiadomień autoryzacyjnych – szczegóły operacji prezentowane są w jasnej i przejrzystej formie
  • bezpieczeństwo – zaawansowane mechanizmy bezpieczeństwa gwarantują bezproblemową obsługę aplikacji i Mobilnej autoryzacji
Zalety korzystania z mobilnej autoryzacji
Zalety korzystania z mobilnej autoryzacji

Jeżeli zdecydujesz się na potwierdzanie operacji za pomocą mobilnej autoryzacji, Twój dotychczasowy proces potwierdzania transakcji – hasła SMS czy też jednorazowe hasła TAN zostaną wyłączone. Będzie można jednak do nich powrócić w każdej chwili, łącząc się z konsultantem mLinii.

źródło: mBank – Skorzystaj jako pierwszy w Polsce z mobilnej autoryzacji – zapisz się na pilotaż usługi!