Wygląda na to, że Pokémon GO sporo zarobiło na Halloween

Specjalna impreza halloweenowa w grze mobilnej Pokémon GO przyniosła ponad dwukrotny wzrost przychodów firmy Niantic.

Twórcy Pokémon GO zorganizowali po raz pierwszy wyjątkowe wydarzenie w grze z okazji Halloween. Wyniki finansowe za niecały tydzień trwającej akcji specjalnej są na tyle obiecujące, że wielce prawdopodobne są kolejne wydarzenia w grze, które zorganizuje firma Niantic.

Według firmy SensorTower, zajmującej się analityką aplikacji mobilnych, wynika że przychody wzrosły o 2,3 razy niż miało to tydzień przed wydarzeniem. Z kolei App Annie donosi, że w sobotę 29 października przychody były na najwyższym poziomie począwszy od 10 września i wyniosły około 3,5 mln dolarów.

Przychody Pokemon GO podczas imprezy Halloween 2016
Przychody Pokemon GO podczas imprezy Halloween 2016

Wydarzenie halloweenowe w Pokemon GO trwało od 26 października do dzisiaj i polegało na tym, że gracze zdobywali więcej cukierków (Candies) oraz mieli wiekszą szansę na spotkanie strasznych pokemonów. Dodatkowo sprzedaż stworków do profesora powodowało zdobycie podwyższonego wynagrodzenia.

Podczas imprezy (między 25-19 października) gra zarobiła na siebie w sumie około 23,3 mln dolarów, w porównaniu do wcześniejszego okresu między 18 a 22 października gdzie zarobiła „tylko” 10 mln dolarów (źródło: SensorTower). To jest wzrost przychodów aż o 133 proc. Dane te potwierdza App Annie, które odnotowało także podwojone dzienne przychody z gry.

Dzienne przychody gry Pokemon GO od 24 do 30 października 2016 r.
Dzienne przychody gry Pokemon GO od 24 do 30 października 2016 r.

Randy Nelson z SensorTower zwraca uwagę na to, że sukces tej imprezy jest szczególnie istotny, ponieważ Niantic nie musi nawet dodawać żadnych nowych treści do gry, aby skłonić graczy do wzmożonej aktywności i oczywiście wydawania pieniędzy w aplikacji. Wystarczy zapowiedzieć jedynie dodatkowe nagrody w grze, aby przyspieszyć wzrost przychodów w krótkim czasie. Oznacza to, że niemal na pewno wkrótce zobaczymy podobne akcje z okazji innych świąt i wydarzeń.

Zastanawiające jest także to jaki potencjał ma jeszcze Pokemon GO, gdy Niantic doda nowe funkcje lub treści do gry, jak choćby nowe pokemony. Jeśli gracze wciąż wykazują zainteresowanie grą i spędzają w niej tak dużo czasu, nawet gdy w grze nie pojawia się nic nowego, to z pewnością będą jeszcze bardziej podekscytowani, gdy Niantic umożliwi zbieranie unikalnych przedmiotów lub stworzeń. Tak moi drodzy, Pokemon GO się jeszcze nie skończyło, dopiero się rozkręca.

źródło: TechCrunch – Pokémon Go gets a big revenue boost from its special Halloween event