Facebook cenzuruje kampanię przeciw rakowi piersi

Serwis Facebook ocenzurował rysunkową kampanię Breast Cancer Awareness i myślę, że wyszło to na dobre całej akcji.

Cancerfonden - grafika kwadratowych piersi w ramach akcji społecznej na Facebooku

Automatyczne algorytmy wykrywające niedopuszczalne treści jeszcze mają sporo do nadrobienia – Facebook ocenzurował poniższy post z rysunkowym plakatem piersi, który przygotowany został przez Cancerfonden w ramach akcji społecznej Breast Cancer Awareness na temat raka piersi.

Facebook zablokował opublikowaną rysunkową reklamę kampanii uświadamiającej na temat raka piersi. Grafika była bardzo abstrakcyjna i przedstawiała dwa różowe kółka z umieszczonymi wewnątrz mniejszymi kółkami. Na szczęście Facebook zabrał stanowisko w sprawie i przeprosił za błąd algorytmu, ale niestety dopiero po tym jak Cancerfonden bezskutecznie próbowała zamieścić zamazany obraz plakatu i napisano list otwarty do Facebooka z kwadratowym symbolem piersi, żeby uszczęśliwić   Facebooka.

Tak sobie myślę, że dobrze się stało, że Facebook zablokował ten post – dzięki temu mnóstwo mediów napisało o tym przypadku i o akcji stało się głośno! Myślę, że organizacja powinna podziękować serwisowi za ten ruch.

Media elektroniczne o blokadzie akcji przez Facebooka napisały masowo (nawet my) – gdyby nie Facebook nie byłoby takiego rozgłosu!

E-media napisały o akcji Cancerfonden dzięki Facebookowi!
E-media napisały o akcji Cancerfonden dzięki Facebookowi!

W odpowiedzi na wpis organizacji Facebook napisał, że każdego tygodnia sprawdza miliony obrazów reklamowych, a czasem blokada okazuje się zwykłą pomyłką. Nie da się ukryć, że gigant social mediów ma tylu użytkowników, którzy zamieszczają reklamy, że trudno całkowicie uniknąć pomyłek.

Wpis na Facebooku w ramach kampanii walki z rakiem piersi

Wszystko dobrze się skończyło i życzę takiego rozgłosu każdej akcji społecznej, która porusza  w swoich kampaniach ważne tematy.

źródło: Cancerfonden – Facebook backar och bröstskolan lever vidare