Serwis Facebook ocenzurował rysunkową kampanię Breast Cancer Awareness i myślę, że wyszło to na dobre całej akcji.
Automatyczne algorytmy wykrywające niedopuszczalne treści jeszcze mają sporo do nadrobienia – Facebook ocenzurował poniższy post z rysunkowym plakatem piersi, który przygotowany został przez Cancerfonden w ramach akcji społecznej Breast Cancer Awareness na temat raka piersi.
Facebook zablokował opublikowaną rysunkową reklamę kampanii uświadamiającej na temat raka piersi. Grafika była bardzo abstrakcyjna i przedstawiała dwa różowe kółka z umieszczonymi wewnątrz mniejszymi kółkami. Na szczęście Facebook zabrał stanowisko w sprawie i przeprosił za błąd algorytmu, ale niestety dopiero po tym jak Cancerfonden bezskutecznie próbowała zamieścić zamazany obraz plakatu i napisano list otwarty do Facebooka z kwadratowym symbolem piersi, żeby uszczęśliwić Facebooka.
Tak sobie myślę, że dobrze się stało, że Facebook zablokował ten post – dzięki temu mnóstwo mediów napisało o tym przypadku i o akcji stało się głośno! Myślę, że organizacja powinna podziękować serwisowi za ten ruch.
Media elektroniczne o blokadzie akcji przez Facebooka napisały masowo (nawet my) – gdyby nie Facebook nie byłoby takiego rozgłosu!
W odpowiedzi na wpis organizacji Facebook napisał, że każdego tygodnia sprawdza miliony obrazów reklamowych, a czasem blokada okazuje się zwykłą pomyłką. Nie da się ukryć, że gigant social mediów ma tylu użytkowników, którzy zamieszczają reklamy, że trudno całkowicie uniknąć pomyłek.
Wpis na Facebooku w ramach kampanii walki z rakiem piersi
Wszystko dobrze się skończyło i życzę takiego rozgłosu każdej akcji społecznej, która porusza w swoich kampaniach ważne tematy.
źródło: Cancerfonden – Facebook backar och bröstskolan lever vidare