Czy boom na aplikacje mobilne już mija?

Wszystko wskazuje na to, że powoli spadają inwestycje w niepubliczne przedsiębiorstwa (venture capital) związane z aplikacjami mobilnymi.

Według danych firmy analitycznej ComScore ludzie spędzają coraz więcej czasu na korzystaniu z aplikacji mobilnych, ale tempo wzrostu zaczyna powoli się pogarszać.

W tym tygodniu, CB Insights opublikowało więcej danych, które wskazują na to, że inwestycje funduszy VC (z ang. Venture Capital) w przedsiębiorstwa niepubliczne znajdujące się we wczesnych fazach rozwoju, czyli obarczone wysokim ryzykiem niepowodzenia inwestycji, zaczynają maleć. CB Insights przeanalizowali dane finansowe tysięcy startupów i firm otrzymujących fundusze VC między 2010 a 2016 rokiem

Podczas gdy rynek aplikacji jest wciąż kluczowy, to wydaje się rynek ten stopniowo stygnie, zwłaszcza, że użytkownicy korzystają regularnie głównie z kilku ulubionych aplikacji. Według comScore, użytkownicy smartfonów w USA spędzają 84% czasu w swoich 5 ulubionych aplikacjach mobilnych z kolei ponad połowa internautów najdłużej korzysta z internetu za m=pomocą aplikacji mobilnych na smartfony.

Pomimo, że aplikacje powoli schodzą z łask startupów, to pojawiają się inne trendy. Patrząc na procenty i wzrosty iwnestycji startupów w latach 2010-2016 pozwala spojrzeć na historię nowych technologii i pozwala na przewidzieć i dać wyobrażenie o tym jak będzie wyglądał boom kolejnych rewelacji technologicznych. Według analiz CB Insights nadchodzi kolej na wirtualną rzeczywistość, sztuczną inteligencję (uczenie się maszyn).

Poniższy wykres pokazuje odsetek wspieranych firm VC w poszczególnych obszarach (aplikacje, mobile, online i social media):

Czy spadają inwestycje w aplikacje mobilne? (mobigrafika)

W tabeli przedstawione są dane procentowe zilustrowane na wykresie:

2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
aplikacje 25% 26% 29% 30% 27% 25% 24%
mobile 12% 16% 18% 15% 14% 12% 11%
online 12% 13% 13% 12% 11% 8% 7%
social media 11% 10% 12% 9% 8% 5% 4%

źródło: Statista – Is the App Economy Past Its Peak? via CB Insights – Social Out, VR In: We Analyzed Thousands Of Early-Stage Startup Descriptions To See Where Tech Is Headed Next

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .