Trendy i statystyki mobilnych stron internetowych 2016

Najnowsze statystyki i trendy związane z projektowaniem responsywnych i przyjaznych mobilnie stron internetowych (infografika).

Projektowanie RWD - trendy i statystyki (infografika 2016)

Dzięki wszechobecnej technologii projektowania responsywnych stron internetowych (RWD), internet stał się przyjaznym miejscem także dla smartfonów i tabletów. Internauci domagają się szybko reagujących stron internetowych, które są czytelne i wygodne do przegladania na małych ekranach urządzeń mobilnych. Przestarzała technologia tworzenia stron internetowych nie ma obecnie racji bytu i nie jest już pożądana zarówno przez internautów jak i algorytmy popularnych wyszukiwarek – szczególnie Google.

Liczba mobinautów rośnie w gwałtownym tempie

W 2015 roku odnotowano już 788 milionów internautów mobilnych (mobinautów) na świecie, to był ogromny skok w porównaniu do 487 mln w 2014 roku. Gwałtowny trend przyrostu użytkowników mobilnych w internecie odzwierciedla rosnące zapotrzebowanie na przyjazne smartfonom mobilne strony internetowe. Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorców i firm sprzedających swoje produkty i usługi online.

  • Obecnie czterech na pięciu kupujących w internecie dokonuje zakupu za pośrednictwem urządzeń przenośnych. 
  • Do 2017 roku ruch na stronach mobilnych na świecie wzrośnie o 300%.

Badania wykazały również, że jeśli strona nie działa prawidłowo na urządzeniach mobilnych, to 40% użytkowników wybierze inny serwis, aby znaleźć szukany produkt. Sklep Walmart zmieniając swój mobilny serwis e-commerce’owy zwiększył współczynnik konwersji o 20% – wystarczyło tylko dostosować stronę do urządzeń mobilnych, żeby zwiększyć sprzedaż mobilną.

Zobacz także co to jest Responsive Web Desing (RDW)?

Liczba internautów mobilnych na świecie (mobinauci) - 2010-2015 r.

Liczba internautów mobilnych na świecie:

  • 2010 rok: 13,98 mln
  • 2011 rok: 31,86 mln
  • 2012 rok: 78,86 mln
  • 2013 rok: 188, 38 mln
  • 2014 rok: 487,43 mln
  • 2015 rok: 788,32 mln

Statystyki związane ze stronami mobilnymi i ich korzyści

W odróżnieniu od ostatniej dekady internet stał się miejscem, w którym musi znaleźć się prawie każdy sprzedawca. Podobnie smartfony stały się koniecznością dla internetu, ponieważ bez nich internet nie byłby tak często odwiedzanym miejscem.

Według badań ilościowych dotyczących wykorzystania urządzeń mobilnych wynika, że obecnie 60% ruchu w internecie pochodzi ze smartfonów. Okazało się również, że w Stanach Zjednoczonych 90% dorosłych mieszkańców posiada telefon komórkowy, a 58% z nich stanowią smartfony. Nawet jeśli nie wszyscy mają smartfona, to 42% dorosłych obywateli deklaruje posiadanie tabletu.

Wszystkie te urządzenia przenośne wykorzystywane są w celu uzyskania dostępu do internetu. Strony internetowe, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych nie są po prostu odwiedzane.

Udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie (2016 r.):

  • Android: 53,54%
  • iOS: 38,58%
  • Windows Phone: 2,48%
  • Symbian: 2,44%

Udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie 2016 r.

Jak ważne są urządzeń mobilne dla przeciętnego użytkownika?

Potrzeba dostosowania strony internetowej do urządzeń mobilnych jest obecnie niezbędna, gdyż przeciętny użytkownik smartfona sprawdza swoje urządzenie średnio 150 razy dziennie i nie zawsze ma ku temu określony powód. Tacy użytkownicy stanowią około 67% – trzymają swoje kciuki na ekranach smartfonów bardzo często, nawet jeśli nie otrzymali żadnego powiadomienia, zmuszającego do odblokowania telefonu.

Różne źródła podają, że 44% użytkowników mobilnych trzyma swoje telefony obok poduszki, żeby mieć zawsze dostęp do aplikacji stron mobilnych. Co ciekawe aż 29% właścicieli smartfonów opisali swoje urzadzenia, jako coś, bez czego nie mogą żyć – to stało się już chorobą społeczną naszych czasów, zwaną nomofobią – czyli lękiem przed brakiem smartfona.

Nie ulega zatem watpliwości, że smartfony są bardzo ważnym narzędziem do sprzedaży internetowej, szczególnie dla sklepów online. Poniżej znajdziesz współczynniki konwersji dla poszczególnych urządzeń (komputery, smartfony, tablety) z różnymi systemami operacyjnymi.

konwersje na urządzniach mobilnych i trendy (2016)

Oto dlaczego responsywne strony muszą być być użyteczne – trendy

Responsywne strony internetowe są bardziej preferowane niż natywne aplikacje mobilne serwisów. Algorytm wyszukiwarki Google promuje tzw. strony mobile friendly, które mają wyższą pozycję niż strony niedostosowane do mobile’a. Przy projektowaniu stron mobilnych ważna jest także zasada: Mniej klikania, więcej scrollowania (przewijania).

  • 46% internautów często narzekało na statyczne strony desktopowe, które bardzo długo ładowały się na urządzeniach mobilnych i nie były dostosowane do mobilnego sposobu nawigowania po stronach internetowych.
  • 44% użytkowników twierdzi, że ich doświadczenia podczas otwierania stron internetowych, które nie były dostosowane do mobile’a było przerażającym doświadczeniam.

Łączna liczba osób, które korzystają z urządzeń mobilnych na świecie wzrosła do około 2 mld w 2015 r. – to jest ponad dwukrotnie więcej niż liczba użytkowników z 2014 roku (800 mln).

To chyba wystarczający powód, aby nie myślec o przestarzałych statycznych technologiach projektowania stron internetowych.

Polecamy: Dlaczego firma musi mieć mobilną stronę internetową?

źródło: United Sol – Responsive & Mobile Friendly Website Design Statistics (Infographic)