Partneship on AI – giganci w imię sztucznej inteligencji

Firmy: Facebook, Amazon, Google, IBM i Microsoft wspólnie stworzyły historyczne partnerstwo dotyczące sztucznej inteligencji AI.

Partnership on AI - to benefit people and society

Największe na świecie firmy technologiczne zawarły partnerstwo w sprawie tworzenia standardów, wspólnych badań i kwestii bezpieczeństwa związanych z rozwojem sztucznej inteligencji. Od dzisiaj, firmy Facebook, Amazon, Alphabet, IBM i Microsoft wspólnie przystąpiły do nowej inicjatywy o nazwie Partnership on AI – to benefit people and society.

Grupa ma za zadanie prowadzić badania i promować najlepsze praktyki. Oznacza to, że wymienione wcześniej największe technologicznie firmy na świecie, będą regularnie spotykały się i wymieniały ze sobą postępy w rozwoju sztucznej inteligencji. Grupa stworzyła także formalne struktury w ramach swoich firm. Warto pamiętać, że na co dzień firmy technologiczne konkurują ze sobą, aby opracować najlepsze produkty i usługi zasilane sztuczną inteligencją.

Udział gigantów z pewnością sprowadzi się przede wszystkim do wsparcia finansowego organizacji non-profit, etyków i innych zainteresowanych stron, które będą chciały dołączyć do szeroko zakrojonych dyskusji i prac nad rozwojem standardów. Każda z członkowskich firm technologicznych posiada swojego lidera w nowo utworzonej strukturze pozakorporacyjnej: Amazon – Ralf Herbrich, Deepmind- Mustafa Suleyman, Google – Greg S. Corrado, Facebook – Yann Lecun, IBM, Francesca Rossi, Microsoft – Eric Horvitz.

Partnership on AI - firmy członkowskie (logotypy)

Wśród członków brakuje takich gigantów jak Apple, Twitter, Intel czy Baidu, ale być może wkrótce dołączą do przedsięwzięcia? Nowa organizacja prawdopodobnie będzie skupiała swoje wysiłki na promowaniu nadchodzących zmian i upubliczniać najnowsze badania na temat bezpieczeństwa i prywatności  powiązanych z AI.

Głównym celem organizacji jest zabranie głosu w dyskusji na temat szerzonych zagrożeń związanych z rozwojem sztucznej inteligencji i przedstawienie rozwiązań, które uspokoją sceptycznych i zapobiegliwych. Dyskusje i wnioski ze spotkań grupy nowego partnerstwa mają być publiczne i dostępne dla wszystkich zainteresowanych.

Więcej informacji znajdziesz na stronie: partnershiponai.org

źródło: Techcrunch