Dlaczego Super Mario to strzał w 10 dla iPhone’a?

Oto, dlaczego nowa gra mobilna Super Mario Run od Nintendo to doskonały ruch zarówno dla japońskiej firmy jak i dla Apple’a.

Oprócz nowości związanych z funkcjami iPhone’a 7, nowych bezprzewodowych słuchawek AirPods, Apple nie przez przypadek zapowiedziało premierę nowej gry mobilnej Super Mario Run na iOS-a od Nintendo. To pierwszy raz, kiedy legendarny bohater gier wideo trafi wreszcie na urządzenia mobilne. Gra pojawi się na iPhone’y i iPady jeszcze w tym roku (i całkiem możliwe, że chwilę później także na urządzenia z Androidem).

Mimo, iż nie jest to pierwsza gra od Nintendo na smartfony (Pokemon GO, Miitomo), to poniższy wykres od Statisty wyjaśnia, dlaczego wydanie Mario na iPhone’a jest tak wielkim wydarzeniem, że należało mu poświęcić sporo czasu podczas ważnej konferencji firmy z Cupertino. Gry wideo z Mario w roli głównej to najlepiej sprzedająca się seria gier w historii. Nintendo, w ciagu ostatnich 3 dekad, za każdym razem odnosiło sukces, kiedy wydawało platformówke z małym hydraulikiem.

Z pewnością wiele osób było zaskoczonych, kiedy podczas konferencji Apple’a wkroczył na scenę Shigeru Miyamoto i zapowiedział debiut najbardziej znanej gry wszech czasów na iOS-a.

Super Mario Run to będzie najbardziej wyczekiwana gra tego sezonu i biorąc pod uwagę poniższe osiągnięcia poprzednich wersji na konsole wideo, to gra mobilna niemal na pewno odniesie największy sukces w historii. Japońskiej firmie udało się bowiem stworzyć postać z gry wideo, która łączy wszystkie pokolenia. Sam pamiętam mojego pierwszego nieszczęsnego GameBoya, który rozgrzewał się do czerwoności :)

Do tej pory to Super Mario Bros było najbardziej udaną grą z Mario i jego bratem Luigi, która została wydana w 1985 roku. Dzisiaj, ponad 30 lat później, wystarczyło tylko zapowiedzieć grę Super Mario Run na smartfony, aby cena akcji Nintendo podskoczyła o 15 proc.

Super Mario: najlepiej sprzedająca się gra wideo wszech czasów

Światowa sprzedaż najlepiej sprzedającej się gry wideo na świecie – Super Mario (w mln sztuk, od 1985 do 2011 roku):

  • Super Mario Bros. (1985): 40,24 mln
  • Mario Kart Wii (2008): 36,75 mln
  • New Super Mario Bros. (2006): 30,80 mln
  • New Super Mario Bros. Wii (2009): 29,79 mln
  • Mario Kart Ds (2005): 23,60 mln
  • Super Mario World (1990): 20,61 mln
  • Super Mario Land (1989): 18,14 mln
  • Super Mario Bros. 3 (1988): 17,28 mln
  • Mario Kart 7 (2011): 13,56 mln
  • Super Mario Galaxy (2007): 12,69 mln

A ile pobrań będzie miała gra Super Mario Run (2016)? Stawiam, że to będzie kolejny rekord!

źródło: Statista – Super Mario: The Timeless Bestseller

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .