HSBC UK wprowadza rozpoznawanie twarzy do identyfikacji

Brytyjski bank HSBC umożliwi klientom zakładanie kont za pomocą technologii rozpoznawania twarzy, zwanej „weryfikacją selfie”.

Technologia rozpoznawania twarzy - weryfikacja selfie (biometria)

Kiedy słyszysz słowo „selfie” na myśl przychodzą autoportrety z serwisów społecznościowych zamiast zaawansowane zabezpieczenia biometryczne w bankowości mobilnej. Jednak HSBC testuje ten nowy system weryfikacji na swoich klientach biznesowych, dzięki temu nie będą musieli odwiedzać oddziału.

Bank HSBC UK umożliwi swoim klientom między innymi otwieranie nowych kont bankowych za pomocą technologii rozpoznawania twarzy, w tak zwanym procesie „weryfikacji selfie”. Polega on tym, że trzeba zrobić zdjęcie jednego z dokumentów tożsamości oraz wykonać weryfikujący autoportret. Specjalna technologia weryfikacji twarzy dopasuje charakterystyczne części i porówna to z dokumentu z wykonanym selfie. Brytyjski gigant bankowy będzie otwierał nowe konta po przesłaniu zdjęcia pasującego do oficjalnych dokumentów tożsamośc,i takich jak dowód osobisty, paszport, czy prawo jazdy.  Bank oczekuje, że nowa metoda identyfikacji stanie stanie się preferowaną wśród klientów ceniących sobie wygodę. Nowa aplikacja mobilna banku jest dostępna na Androida i iOS-a, i podobno jest w stanie rozpoznać dokumenty z około 150 krajów na świecie.

HSBC twierdzi, że zastosowanie nowej technologii biometrycznej zaspokaja zmieniające się zachowania klientów bankowych, którzy zdecydowanie wolą wykorzystywać kanały cyfrowe do kontaktów z bankiem. Prawie połowa wszystkich nowych bieżących rachunków biznesowych HSBC jest obecnie otwierana przez internet. W 2013 roku wskaźnik ten wynosił zaledwie 10 proc.

– Uproszczenie procesu weryfikacji tożsamości, ma na celu zaoszczędzić czas klientów, aby mogli szybciej otwierać konta – powiedział Richard Davies, Head of Business Banking.

Kilka lat temu, niektóre smartfony zaczęły obsługiwać odblokowanie urządzenia za pomocą rozpoznawania twarzy użytkownika. Niestety, technologia na smartfony nie była wówczas tak zaawansowana, aby zastosować ja do celów komercyjnych. Nowy ruch banku HSBC napawa nadzieją, że nowa metoda zabezpieczeń może przyjąć się w branży, obok innych metod biometrycznych, takich jak odcisk palca, skan siatkówki lub rozpoznawanie głosu.

Grupa HSBC ma około 4400 biur w 71 krajach w tym w  Azji, Europie, Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Posiada aktywa 1,95 bilionów funtów (2,6 biliona dolarów), co czyni go jedną z największych instytucji bankowych na świecie.

źródło: Independent – HSBC allows customers to use selfies to open new bank accounts, Ars Technica UK – HSBC plumps for selfie verification ID checks