Aplikacje mobilne triumfują w sposobie korzystania z internetu

W ciągu ostatniej dekady nastąpił nieuchronny zwrot w sposobie korzystania z internetu – obecnie to korzystanie z aplikacji mobilnych staje się najpopularniejsze.

Według najnowszych danych firmy comScore z lipca 2016 roku, ponad połowa Amerykanów spędza większość czasu w internecie korzystając z aplikacji mobilnych na smartfonach. Jeszcze dwa lata temu odsetek ten wynosił 41 proc.

Jest to kolejny kamień milowy w historii internetu i mediów cyfrowych. Aplikacje mobilne na smartfony odgrywają ważną rolę w życiu konsumentów cyfrowych, a czas jaki w nich spędzamy pokazuje jak bardzo smartfon stał się nieodłącznym elementem naszego życia.

Duże wykorzystanie aplikacji na smartfony w porównaniu z innymi mediami jest odzwierciedleniem tego jak zmieniają się zachowania online. Jeśli chcesz dowiedzieć się co dzieje się na świecie, popkulturze lub w życiu Twoich znajomych, pierwszym ruchem jest sięgnięcie do kieszeni i otworzenie jednej z wielu aplikacji społecznościowej na smartfonie. Podobnie jest w przypadku słuchania muzyki, z pewnością zamiast szukać jej na komputerze częściej otwierasz YouTube’a lub inną aplikację do strumieniowego przesyłania muzyki na smartfonie. A co, jeśli chcemy znaleźć wskazówki dojazdu do jakiegoś miejsca? Chyba nie muszę odpowiadać na to pytanie.

Wygoda korzystania z aplikacji mobilnych na smartfona stała się tak ważnym czynnikiem, że trend wzrostowy korzystania z appek będzie coraz szybciej postępował na całym świecie. Smartfona prawie zawsze mamy przy sobie, a aplikacje pozwalają na natychmiastowy dostęp do usług i płatności za jednym dotknięciem ekranu. Warto wspomnieć, że do tego przyczynił się w dużej mierze szybszy internet mobilny 4G LTE, który dostępny jest na coraz większych obszarach.

Przeczytaj także:

W najbliższym czasie aplikacje mobilne mogą zwiększyć swój udział w konsumpcji mediów cyfrowych, stanowiąc grubo ponad 50 proc. Komputery, laptopy czy tablety z pewnością pozostaną w użyciu, ale będą stanowiły krytyczną mniejszość. Postępujący trend, który nie jest niczym nowym, jest ważnym sygnałem dla wydawców i reklamodawców, którzy planują swoje strategie marketingowe w sieci.

Poniższej dane z ComScore, pokazuje udział użycia internetu pod kątem czasu korzystania na poszczególnych platformach i urządzeniach (smartfony, komputery i tablety) w Stanach Zjednoczonych. Aplikacje mobilne są oczywiście najpopularniejszym sposobem dostępu do sieci.

Czas spędzany w internecie wg urządzeń i platform (lipiec 2016)

Czas spędzany w internecie wg urządzeń i platform (lipiec 2016):

  • smartfony:
    • aplikacje mobilne: 50%
    • strony mobilne: 7%
  • tablety:
    • aplikacje mobilne: 9%
    • strony WWW: 2%
  • komputery i laptopy: 32%

Poniższy wykres przedstawia jak zmieniała się ilość czasu spędzonego w aplikacjach na przestrzeni ostatnich dwóch lat (2014-2016):

Czas spędzany w internecie przez aplikacje mobilne na smartfony (2014-2016 r.)

źródło: comScore – Smartphone Apps Are Now 50% of All U.S. Digital Media Time Spent