Rosną przychody z płatnych subskrypcji serwisów muzycznych

Rośnie liczba osób korzystających z płatnych subskrypcji serwisów ze strumieniowo przesyłaną muzyką – z każdym rokiem ich przychód jest coraz większy.

Po latach stagnacji lub spadku, światowy przemysł muzyczny w końcu odnotowuje wzrosty przychodów. Według Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI, z ang. International Federation of the Phonographic Industry), globalny przychód zwiększył się z 14,5 mld w 2014 roku do 15 mld dolarów w ubiegłym roku – głównie dzięki stale rosnącej popularności płatnych subskrypcji w muzycznych. Pod koniec 2015 roku, liczba abonentów płacących za usługi takich serwisów jak Apple Music, Spotify, Deezer, Rhapsody, Pandora, TIDAL i innych wzrosła do 68 milionów na całym świecie.

Zobacz także: Liczba abonentów muzycznych serwisów streamingowych

Liczba abonentów płatnych subskrypcji muzycznych serwisów streamingowych (2012-2015)

Liczba subskrybentów płacących abonament za strumieniowe przesyłanie muzyki:

  • 2015: 68 mln
  • 2014: 41 mln
  • 2013: 28 mln
  • 2012: 20 mln

W 2015 roku przychody ze streamingu muzyki wyniosły 2,9 mld dolarów – co daje wzrost o 42,5%. Z darmowych wersji, wspomaganych reklamami, takie jakie obecne są w Spotify lub Pandorze przychód utrzymuje się na stałym poziomie 600 mln dolarów.

Wzrost przychodów ze stremingu muzyki na świecie (2011-2015)
Wzrost przychodów ze stremingu muzyki na świecie (2011-2015)

Patrząc na wzrost przychodów ze streamingu muzyki, nie jest zaskoczeniem, że każda z firm oferująca taka usługę chce jak najwięcej zabrać z tego tortu. Zarówno Amazon jak i Pandora podobno myślą nad uruchamianiem własnych usług strumieniowego przesyłania muzyki, dzięki czemu na wysoce konkurencyjnym rynku będzie jeszcze bardziej tłoczno.

Poniższy wykres pokazuje, jak wyglądał przychód ze streamingu na świecie od 2010 do 2015 roku:

Przychód ze streamingu na świecie w latach 2010-2015
Przychód ze streamingu na świecie w latach 2010-2015
201020112012201320142015
przychód z subskrypcji0,3 mld $0,4 mld $0,7 mld $1,1 mld $1,6 mld $2,3 mld $
przychód z reklam0,2 mld $0,3 mld $0,4 mld $0,5 mld $0,6 mld $0,6 mld $

Pełny raport Global Music Report 2016 – Music Consumption Exploding Worldwide, przygotowany przez IFPI pobierzesz tutaj.

źródło: IFPI Global Music Report 2016, Statista – Music Streaming – Subscriptions Win