Strony mobilne z natrętnymi reklamami niżej w Google’u

Google zapowiedziało obniżanie rankingu mobilnych stron internetowych, które zawierają natrętne i intruzywne reklamy.

Przeglądanie mobilnych stron internetowych, nawet na najszybszych i najnowszych smartfonach staje się coraz trudniejsze za sprawą irytujących wszędobylskich reklam mobilnych w różnej postaci. Reklamy mobilne zajmujące dużo cennego miejsca na ekranie smartfona mogą spowodować, że strony są słabiej i wolniej indeksowane. Co gorsza, niektóre witryny wyświetlają wręcz pełnoekranowe reklamy i inne wyskakujące okienka.

Jean-Luc Picard ze Star Treka powiedział kiedyś kultową kwestię The line must be drawn here! This far, no further!  – którą Google wzięło sobie do serca i podjęło ofensywę w walce z natrętnymi reklamami mobilnymi wyświetlanymi na smartfonach. Google może sobie na to pozwolić, wykorzystując swoją największą broń, czyli wyszukiwarkę Google.

Na swoim blogu dla webmasterów gigant zapowiedział, że począwszy od 10 stycznia 2017 roku, strony mobilne z trudno dostępną zawartością nie będą mogły zajmować wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.

Zobacz także:

Przykłady akceptowanych i nieakceptowanych form i reklam na stronach mobilnych

Przykłady natrętnych reklam mobilnych, które będą miały wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google
Przykłady natrętnych reklam mobilnych, które będą miały wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google

Google nie będzie tolerowało pełnoekranowych reklam mobilnych, wyskakujących pop-upów i innych bannerów, które zasłaniają główną treść na stronie internetowej i wymagają zamknięcie przez użytkownika, aby dotrzeć do właściwej treści. Zasada ta jednak będzie miał pewne wyjątki i na pozycję w Google’u nie będą miały wpływu wyskakujące okienka z akceptacją plików cookies, potwierdzeniem wieku, czy strony logowania, które zajmują „odpowiednią ilość miejsca na ekranie”.

Przykłady dopuszczalnych form pełnoekranowych, niemających wpływu na pozycjonowanie w Google'u
Przykłady dopuszczalnych form pełnoekranowych, niemających wpływu na pozycjonowanie w Google’u

Nie należy jednak oczekiwać istotnych zmian w wynikach wyszukiwania począwszy od stycznia 2017 r. – Google przypomina, że jest to tylko jeden z wielu istotnych czynników, które mają wpływ na ustalanie rankingu miejsc w wyszukiwarce.

Mam jednak nadzieję, że właściciele mobilnych stron internetowych wezmą sobie do serca porady i przystosują wyświetlanie reklam do znośnych formatów.

Pamiętaj, że zawsze możesz wykonać Test zgodności z urządzeniami mobilnymi, który udostępniony jest przez Google’a.

źródło: Google Webmaster Central Blog – Helping users easily access content on mobile