Spada sprzedaż tabletów na świecie

Światowe dostawy tabletów spadły o 12,3 proc. w drugim kwartale 2016 roku, to już siódmy kwartał z rzędu, w którym odnotowano spadek.

Według wstępnych szacunków IDC, w sumie 38,7 mln sztuk tabletów zostało sprzedanych w 2 kwartale 2016 roku (od kwietnia do czerwca), w porównaniu z 44,1 mln w tym samym okresie w 2015 roku – jest to spadek aż o 12,3%.

Większość tabletów wysyłanych w minionym kwartale działały pod systemem Android, ale mimo to, Apple jest nadal liderem na tym rynku. Choć firma odnotował spadek sprzedaży iPadów z 11 milionów w ubiegłym roku do 10 milionów w tym roku, różnica pomiędzy Apple’em a drugim dużym dostawcom, czyli Samsungiem wyniosła prawie 25 procent.

Według danych IDC, producenci zauważają coraz większe zainteresowanie tabletami z odpinanymi klawiaturami, które mogą służyć do profesjonalnej pracy – zastępując laptopy. Pomimo tego trendu i osłabieniu popytu na tradycyjne tablety, wciąż stanowią one trzy czwarte rynku wszystkich tabletów.

Ten wykres pokazuje globalne przesyłki tabletów od 2010 roku do 2. kwartału 2016 roku włącznie (w mln sztuk).

Spada sprzedaż tabletów na świecie (2010-2016)

Zobacz także: Spada zainteresowanie korzystania z tabletów?

źródło: Statista – Worldwide tablets shipments