Chiński przewoźnik Didi Chuxing kupił lokalną działalność Ubera i tym samym dominuje na tamtejszym rynku przewozów zamawianych przez smartfona.
Chiński serwis świadczący usługi przewozów osobowych Didi Chuxing przeją lokalny oddział firmy Uber, zwiększając swoja wartość firmy z 28 do 35 miliardów dolarów.Jak łatwo policzyć połączenie obu firm zwiększyło wycenę chińskiego przewoźnika aż o 7 mld dolarów.
Transakcja, która została po raz pierwszy opisana przez serwis Bloomberg i Recode, została potwierdzona przez CEO Ubera Travisa Kalanicka we wpisie na oficjalnym profilu na Facebooku:
Uber China w wyniku nowo zawartej umowy otrzyma 20 proc. udziałów w połączonej spółce. Nieoficjalnie mówi się, że Didi Chuxing miało z kolei zainwestować 1 mld dolarów w amerykańskiego giganta przewozowego.
Firma Uber przyznała, że niezwykle trudno jest zdominować chiński rynek taksówkowy mając tak silnego rywala jak Didi. Chińska firma zwróciła ostatnio na siebie uwagę świata po zainwestowania w nią przez Apple’a 1 mld dolarów.
Dzisiejsza umowa może być postrzegana jako poddanie się w walce o chiński rynek przez Ubera lub po prostu przejaw zdrowego rozsądku. Według Bloomberga firma straciła w Chinach do tej pory ponad 2 mld dolarów. Zatem połączenia się w tym regionie z Didi Chuxing wydaje się być zatem rozsądnym ruchem.
źródło: Bloomberg – Uber to Sell China Business to Rival Didi After Losing Billions