Wzrost wydatków na reklamę mobilną do 2018 r.

Do 2018 roku wzrosną wydatki reklamodawców na reklamę mobilną – zobacz w jaki sposób zmienią się budżety reklamowe na poszczególne media.

Jedną ze złotych zasad reklamy jest podążanie za gałkami ocznymi konsumentów. Obecnie nasze oczy skupione są przez większość czasu głównie na smartfonach, dlatego nie dziwi fakt, że budżety reklamowe przesuwają się także w stronę urządzeń mobilnych.

Według najnowszej prognozy firmy Zenith reklamodawcy na świecie wydadzą dodatkowe 75 mld $ na reklamy mobilne w 2018 roku (w porównaniu z 2015 rokiem) . Do tego czasu, urządzenia mobilne wyprzedzą internet stacjonarny i są ną się drugim co do wielkości medium reklamowym, zaraz po telewizji. Prognozowane roczne wydatki na reklamę mobilną na świecie w 2018 roku mają osiągnąć 128 mld dolarów, w porównaniu do 91 mld na reklamę internetową przeznaczoną na komputery stacjonarne.

Ten wykres pokazuje szacowane zmiany rocznych wydatków na reklamę między 2015 i 2018 rokiem.

Szacowany wzrost wydatków na reklamę mobilną na świecie (w mld $, 2018 vs. 2015)

Zobacz także nasze inne mobiGRAFIKI.

źródło: Statista – Worldwide Ad Spending Growth by Medium