Serwis muzyczny Spotify ma dwa razy więcej użytkowników płacących abonament niż usługa Apple Music, a teraz także ponad 100 mln aktywnych użytkowników.
Spotify potwierdziło w dzisiejszym The Telegraph, że z usługi korzysta ponad 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie, w tym około 30 milionów abonentów korzystających z płatnej wersji serwisu. Dla porównania Eddy Cue ogłosił w zeszłym tygodniu podczas konferencji WWDC 2016, że Apple Music ma 15 mln płatnych subskrypcji – po zaledwie roku istnienia.
Apple Music miało 13 milionów abonentów w kwietniu i 11 milionów abonentów w lutym tego roku, co oznacza, że przyrost użytkowników wynosi ok. 2 mln subskrybentów co dwa miesiące.
Spotify, które rozpoczęło świadczyć swoje usługi w Europie w październiku 2008 roku i weszło na rynek amerykański w lipcu 2011 r. jest obecnie najbardziej popularną usługą strumieniowego przesyłania muzyki. Jednak Apple bardzo szybko rośnie w siłę i staje się głównym konkurentem dla Spotify. Obie usługi kosztują 9,99 $ miesięcznie i 14,99 $ miesięcznie w wariancie rodzinnym. Spotify dodatkowo oferuje bezpłatne korzystanie z usługi pod warunkiem odsłuchiwania reklam.

Apple Music z kolei wystartowało prawie rok temu, 30 czerwca 2015 r. a popularność usługi rośnie w szybkim tempie także w Europie. Pomimo rosnącej liczby użytkowników i przychodów, Spotify nadal odnotowuje straty z powodu kosztów licencji i podziału zysków z partnerami i wytwórniami fonograficznymi. Według najnowszych danych straty Spotify wzrosły o 10 procent do 195,7 mln $ (173 mln euro) w ubiegłym roku, co skłania niektórych inwestorów do zadania sobie pytania na temat rentowności tego modelu biznesowego.
źródło: MacRumors