Apple poinformowało dzisiaj oficjalnie o uruchomieniu płatnych reklam Search Ads aplikacji mobilnych na iPhone’a i iPada w sklepie App Store.
Już jesienią tego roku pojawią się płatne wyniki wyszukiwania aplikacji mobilnych w sklepie z aplikacjami App Store. Użytkownicy wyszukujący aplikacje w sklepie Apple’a wpisując dowolną frazę zobaczą także promowane aplikacje – na tej samej zasadzie jak w wyszukiwarce Google. Na przykład Uber będzie mógł zapłacić, aby jego aplikacja pojawiała się w promowanych wynikach wyszukiwania na takie frazy jak „taxi” czy „przewozy osobowe”.
Phil Schiller, wiceprezes Apple, powiedział dla Telegraph, że płatne reklamy wyszukiwania beda działały na zasadzie systemu aukcyjnego, takiego jaki znamy z Google AdWords, a reklamodawcy będą mogli wybierać konkretne dane demograficzne dla swoich grup docelowych.
Apple będzie wyświetlać tylko jedną reklamę w wynikach wyszukiwania, która będzie wyraźnie oznaczona na niebieskim tle. Oto, jak będą wyglądać reklamy aplikacji mobilnych w sklepie App Store:
Niebieskie pole oznacza, że aplikacja – na powyższym przykładzie LightRight – została wypromowana za pomocą płatnych reklam. Pod nazwą aplikacji wyraźnie zaznaczono, że jest to reklama dodając znacznik Ad na niebieskim tle. W polskiej wersji sklepu będzie to napis Reklama na niebieskim tle.
Search Ads jest skutecznym i łatwym sposobem, aby wypromować swoją aplikację bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w sklepie App Store, sugerując klientom wybór aplikacji. Począwszy od tego lata, deweloperzy i twórcy aplikacji będą mogli wziąć udział w pilotażowym programie beta, dzięki czemu będą mogli sprawdzić działanie nowego mechanizmu promocji w praktyce.
Dodanie nowej, płatnej formy promocji aplikacji umożliwi użytkownikom odkrywanie niszowych i mniej popularnych aplikacji, a twórcom pozwoli na jeszcze lepsze dotarcie do swoich potencjalnych odbiorców.
Sklep z aplikacjami Apple’a App Store wreszcie zaczyna przechodzić dobre zmiany, a dodanie płatnych reklam aplikacji mobilnych ma być podobno jedną z pierwszych poważnych modyfikacji.
Płatne reklamy aplikacji bedą testowane przez całe lato, a finalnie pojawią się na iPhone’ach jesienią tego roku – zapewne po udostępnieniu aktualizacji systemu iOS 10 we wrześniu. Więcej szczegółów znajdziesz pod linkiem podanym w źródle tego artykułu.
źródło: App Store – Apple Developer – Introducing Search Ads