Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Trzy nowe formy reklam dla stron AMP

Zespół rozwijający przyspieszone strony mobilne (Accelerated Mobile Pages) zapowiedział 3 nowe formaty reklam powiązanych z projektem.

Przyspieszone strony mobilne AMP (z ang. Accelerated Mobile Pages) ze wsparciem reklam w wyszukiwarce Google zaczęły pojawiać się na początku tego roku. Teraz zespół projektowy AMP podzielił się na swoim blogu szczegółowymi informacjami na temat przyszłości reklam na tej platformie. We wpisie, zespół AMP wyjaśnia, że postawiło sobie cztery główne zasady, jeśli chodzi o reklamy:

  1. Im krótsza, tym lepsza.
  2. Estetyczność ma znaczenie.
  3. Bezpieczeństwo przede wszystkim.
  4. We’re better together (W jedności siła).

Opierając się na tych zasadach, aż 80 proc. wydawców zgłosiło wyższy wskaźnik widoczności reklam od czasu wspierania AMP. Co więcej, 90 proc. raportuje wyższe współczynniki klikalności i wyższe zarobki.

W porównaniu do stron zwykłych stron mobilnych, reklamy prowadzące na AMP doprowadziły do tego, że:

Już dzisiaj zespół rozwijający projekt stron AMP zapowiada trzy nowych rozwiązania dla wsparcia reklam mobilnych, które będą dostępne jeszcze w tym kwartale i kolejnych. Szczegóły na temat formatów reklam zamieszczono na blogu (linki poniżej). Reklamy Sticky Ads mają za zadanie oferować większą widoczność bez zmniejszania pozytywnych doświadczeń użytkowników, a Flying Carper Ad oferują większą powierzchnię, dzięki czemu mają być bardziej angażujące.

Zobacz także: Czy warto wdrożyć strony AMP?

Dodatkowo, zespół ogłosił AMP Ads for AMP pages (Reklamy AMP dla stron AMP). Zasadniczo, inicjatywa ta ma działać analogicznie jak dla stron mobilnych. Reklamy AMP  mają się ładować tak samo szybko jak treści na przyspieszonych stronach mobilnych.

W informacji zapowiedziano, że więcej na temat nowych inicjatyw reklamowych ukaże się w ciągu najbliższych kilku tygodni.

źródło: Accelerated Mobile Pages Project – Ads on AMP – Where Faster is Better

Exit mobile version