Trzy nowe formy reklam dla stron AMP

Zespół rozwijający przyspieszone strony mobilne (Accelerated Mobile Pages) zapowiedział 3 nowe formaty reklam powiązanych z projektem.

AMP Faster is better - reklamy mobilne

Przyspieszone strony mobilne AMP (z ang. Accelerated Mobile Pages) ze wsparciem reklam w wyszukiwarce Google zaczęły pojawiać się na początku tego roku. Teraz zespół projektowy AMP podzielił się na swoim blogu szczegółowymi informacjami na temat przyszłości reklam na tej platformie. We wpisie, zespół AMP wyjaśnia, że postawiło sobie cztery główne zasady, jeśli chodzi o reklamy:

  1. Im krótsza, tym lepsza.
  2. Estetyczność ma znaczenie.
  3. Bezpieczeństwo przede wszystkim.
  4. We’re better together (W jedności siła).

Opierając się na tych zasadach, aż 80 proc. wydawców zgłosiło wyższy wskaźnik widoczności reklam od czasu wspierania AMP. Co więcej, 90 proc. raportuje wyższe współczynniki klikalności i wyższe zarobki.

W porównaniu do stron zwykłych stron mobilnych, reklamy prowadzące na AMP doprowadziły do tego, że:

  • ponad 80% wydawców ma wyższe współczynniki wyświetleń,
  • ponad 90% wydawców odnotowuje większe zaangażowanie z wyższym wskaźnikiem CTR
  • większość wydawców ma wyższe eCPM ( w zależności od regionu i optymalizacji witryn non-AMP)

Już dzisiaj zespół rozwijający projekt stron AMP zapowiada trzy nowych rozwiązania dla wsparcia reklam mobilnych, które będą dostępne jeszcze w tym kwartale i kolejnych. Szczegóły na temat formatów reklam zamieszczono na blogu (linki poniżej). Reklamy Sticky Ads mają za zadanie oferować większą widoczność bez zmniejszania pozytywnych doświadczeń użytkowników, a Flying Carper Ad oferują większą powierzchnię, dzięki czemu mają być bardziej angażujące.

Zobacz także: Czy warto wdrożyć strony AMP?

Dodatkowo, zespół ogłosił AMP Ads for AMP pages (Reklamy AMP dla stron AMP). Zasadniczo, inicjatywa ta ma działać analogicznie jak dla stron mobilnych. Reklamy AMP  mają się ładować tak samo szybko jak treści na przyspieszonych stronach mobilnych.

  • “Beautiful” matters (Piękno ma znaczenie): dwa nowe formaty, które są tak samo piękne, jak angażujące.
    • Sticky Ads – większa widoczność bez uszczerbku na doświadczeniach użytkownika,
    • Flying Carpet Ad – duży obszar reklamy przeznaczony na wciągające i szybkie reklamy AMP,
  • Reklamy AMP dla stron AMP reklamy ładujące się tak szybko jak treści na stronach AMP.

W informacji zapowiedziano, że więcej na temat nowych inicjatyw reklamowych ukaże się w ciągu najbliższych kilku tygodni.

źródło: Accelerated Mobile Pages Project – Ads on AMP – Where Faster is Better