Sprawdź szybkość i przyjazność swojej mobilnej wersji strony za pomocą nowego narzędzia Google’a i zobacz jak działa na wszystkich urządzeniach.
Usługi do testowania prędkości wydają się cieszyć dużą popularnością, Netflix niedawno uruchomił swoje własne narzędzie do testowania prędkości internetu, a teraz Google wydało odświeżoną wersję testu prędkości i przyjazności witryn na urządzenia mobilne.
W nowym narzędziu Google’a do testowania szybkości stron mobilnych wystarczy podać adres URL witryny, a narzędzie zbada w skali od 1 do 100 przyjazność projektu strony pod kątem mobile’a, szybkość ładowania strony mobilnej oraz wersji na desktopy. Analizowane są arkusze stylów CSS, kod HTML, skrypty i obrazy, aby oszacować średni czas załadowania strony internetowej na komputerach stacjonarnych, smartfonach i tabletach.
Dlaczego warto przetestować swoją stronę?
Czy wiesz, że dziewięć na dziesięć osób opuści stronę mobilną, jeśli za 1. razem nie znajdzie na niej tego, czego szuka? Google twierdzi, że przeciętny użytkownik opuszcza witrynę, jeśli strona nie chce się załadować na komórce w ciągu trzech sekund, więc jeśli ładowanie trwa znacznie dłużej, to Twój wynik będzie podświetlony na czerwono, a obok wyświetlane są sugestie co należy poprawić, aby wyeliminować przeszkody.
Jak na ironię, sam test trwa dłużej niż trzy sekundy, ale warto poczekać i dowiedzieć się, w jaki sposób zoptymalizować swoją stronę. Według Google’a, ludzie zerkają na swoje telefony średnio ponad 150 razy dziennie, a więcej wyszukiwań występuje właśnie na smartfonach niż na komputerach! Ale jeśli potencjalny klient korzysta z telefonu, a strona nie jest intuicyjna i przyjazna, to istnieje 5 razy większe prawdopodobieństwo, że opuści taką stronę.
Jeśli potrzebujesz pomocy w zidentyfikowaniu potencjalnych problemów, które mogą powodować, że tracisz użytkowników skorzystaj z prostego narzędzia Google’a Mobile Website Speed Testing Tool. Na samym dole strony możesz podać swój adres e-mail, a Google wyśle do Ciebie pełny trzyczęściowy raport z przeprowadzonego badania:
- Obsługa strony na urządzeniach mobilnych: jest to ocena jakości doświadczeń użytkowników, którzy przeglądają stronę na smartfonach. Aby strony zostały uznane za mobilnie przyjazne, powinny na niej znajdować duże przyciski, a poruszanie i nawigacja (korzystanie) na małym ekranie nie powinna nikomu przysparzać trudności.
- Prędkość mobilnej wersji witryny: określa czas, jaki potrzebny jest na załadowanie się strony na urządzeniach mobilnych – jeśli odwiedzający czeka zbyt długo na załadowanie się strony po prostu ją opuszcza.
- Prędkość wersji strony na komputery: określa jak długo trwa załadowanie się wersji strony na komputerach stacjonarnych – brane są pod uwagę wszystkie elementy na Twojej stronie, które muszą zostać pobrane.
Sprawdź swoją stronę i dowiedzieć się, co działa, a co nie, i w jaki sposób możesz rozwiązać potencjalne problemy – pamiętaj, że wyszukiwanie w internecie jest popularniejsze na mobile’u!
Wszyscy webmasterzy korzystający z Google Search Console’i mogą także korzystać z odświeżonej wersji Testu optymalizacji mobilnej, który dostępny jest już dla wszystkich użytkowników.
źródło: Google Small Business – Test your site with Google and see how it works across devices