Przyszłość marketingu jest w mobile

Virtual Reality w szpitalu, powszechnie używana sztuczna inteligencja i nowe, niestandardowe aplikacje w służbie codzienności – Mobile Silesia po raz szósty rozbudziła śląskich marketingowców.

Mobile Silesia 2016 - relacja

W piątek 13 maja odbyła się szósta edycja konferencji Mobile Silesia – wydarzenia na Śląsku, poświęconego w pełni technologiom mobilnym. To jedyne wydarzenie, które w regionie może zostać uznane za spotkanie ekspertów
z dziedziny mobile i stanowić dobre źródło inspiracji. Nazwiska prelegentów przyciągnęły uczestników z całej Polski.

Jako organizatora cieszy mnie ponownie tak liczna obecność uczestników – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI – W tym roku odwiedziliśmy z Mobile Silesia kolejne ciekawe miejsce na szlaku śląskich zabytków – Sztygarkę, czyli pozostałe budynki po dawnej kopani „Prezydent”. Na szóstą edycję udało nam się zaprosić ekspertów z różnych dziedzin, mówiących o trendach w reklamie i mobile. Mam nadzieję, że tak jak ja, wszyscy uczestnicy mają głowę pełną nowości i pomysłów na nietuzinkowe działania.

Jako pierwszy na scenie pojawił się Michał Blak z Edrone. Mówił o jednej z najistotniejszych kwestii w marketingu – zautomatyzowaniu działań w taki sposób, żeby klienta pozyskać, zatrzymać i przekonać do zakupu.

Rok mobile wydarzył się juz dawno temu, tylko mieliśmy problem z tym, żeby odpowiednio zadbać o użytkowników mobilnych – mówił po swoim wystąpieniu Michał Blak – To bardzo popularna grupa, o której wciąż firmom brakuje wiedzy. My chcemy tą wiedzę dostarczyć i pokazać w jaki sposób można łączyć informacje o zachowaniu użytkowników, a następnie wykorzystywać je do tego, żeby zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym.
Natalia Hatalska, kolejna prelegentka, na podstawie swojego trendbooka określiła główne tendencje i punkty ciężkości w komunikacji marketingowej.

Główny aspekt, na który zwróciłabym w tym roku uwagę to człowiek i jego potrzeby – podkreśliła Natalia Hatalska – Mówi się, że rok 2016 to rok wirtualnej rzeczywistości. Z mojej perspektywy ważna jest też sztuczna inteligencja
i wykorzystywanie jej w swoich działaniach z myślą o tym, jak ma służyć człowiekowi. Blogerka zwracała uwagę na wiele możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu, które coraz częściej wprowadzane są przez światowych gigantów (jak Facebook i sieci handlowe). Mimo że polscy marketerzy chętnie reagują na nowinki w tym obszarze, to 70% z nich powiedziało, że nie zamierza wykorzystywać tej technologii (źródło: hatalska.com).

Zdjęcie z wydarzenia Mobile Silesia 2016

Najczęściej słyszę, że nowe aplikacje są trudne, głupie i nieintuicyjne – komentowała swoje wystąpienie Martyna Tarnawska z Socjomanii – Chciałam przekonać uczestników Mobile Silesia, że rynkowe nowości realizują te same założenia, co poprzednicy, ale w nowatorski sposób. Mówiłam o tym, że są trzy główne potrzeby: tworzenia, autoekspresji i konwersacji. Wszystkie aplikacje społecznościowe, które są teraz popularne w Polsce i na świecie, odpowiadają właśnie na te wymagania.

Tarnawska, orędowniczka aplikacji niestandardowych, zachęcała do eksperymentowania z grupami docelowymi i używania aplikacji typu Tinder, czy Vine.
Jeśli chodzi o nowe grupy docelowe uważam, że rok 2016 należy do Snapchata – dodała.

W zupełnie inny, bo wirtualny świat, zabrał uczestników Mobile Silesia Piotr Łój z LojKe.pl. Kiedyś różowe okulary załatwiały wiele. Dzisiaj wszystko załatwią okulary do Virtual Reality. A jeśli przypadkiem nie ma ich pod ręką, można skorzystać z możliwości, jakie daje Augumented Reality. W chwili, kiedy zaczęło się wydawać, że wszystko oznacza jedynie dobrą zabawę okazało się, że VR może służyć w tych obszarach, gdzie przeniesienie się w alternatywny świat oznacza chwilową ucieczkę od  problemów.

2016 to rok Virtual Reality oraz Augmented Reality, które mają ogromny potencjał, aby wspierać codzienność na każdej płaszczyźnie życia, od pracy po rozrywkę i relaks – mówił Łój, podsumowując kilka projektów, realizowanych ze znanymi światowymi markami

Projekty VR spełniają się nie tylko w marketingu; mają również zastosowanie tam, gdzie pomagają oderwać się od ciężkiej rzeczywistości, np. w szpitalach. Dzieciaki miesiącami nie ruszające się z łóżek mogą spełnić swoje marzenia dzięki wirtualnej rzeczywistości. Działa to rewelacyjnie na motywację do dalszego leczenia. Z drugiej strony terapia ekspozycyjna, czyli leczenie fobii i lęków – VR poprawia jakość takich terapii.

Łukasz Hradek z Freshmail przekonywał, że aby e-mail marketing oraz SMS marketing były skuteczne, komunikaty muszą być spersonalizowane. To jedyna szansa na to, aby nawiązać z odbiorcą więź i zatrzymać go na dłużej przy sobie.
E-mail i SMS to filary komunikacji marketingowej, a główne trendy to personalizacja i automatyzacja – podsumował swoje wystąpienie Łukasz Hradek – Boty i wirtualna rzeczywistość będą kolejnymi elementami, które można dołączyć do tej układanki.

Jako ostatni na scenie pojawił się Jarosław Królewski z Synerise. Jego zdaniem jedyną drogą do skutecznej komunikacji z odbiorcami jest zintegrowanie wszystkich kanałów komunikacji w spójny system, obejmujący wszelkie dostępne rozwiązania i technologie.

My bardzo mocno inwestujemy we wszystko co jest związane z Fast Data, natomiast to od czego odchodzimy to Handcrafted Rules Marketing. Dajemy władzę algorytmom. Stąd głównym trendem wydaje się być m.in. Machine Learning, czy sztuczna inteligencja w zakresie sprzedaży – komentował specjalista z Synerise – Póki co jest to bardzo efektywne i efektowne – widzimy jak klienci poruszają się miedzy kanałami i w czasie rzeczywistym przedstawiamy im najlepsze oferty i produkty.

Po zakończeniu wszystkich prelekcji Jarosław Królewski wyraził swoje zadowolenie z poziomu wydarzenia podkreślając, że Mobile Silesia inspiruje branżę mobile. Organizator konferencji – SMSAPI.pl i partnerzy: i-systems, SALES Manago, Brand24, TeleCube, Focus Contact Center i FreshMail dają zawsze swoim gościom okazję do networkingu i dobrej zabawy. Po części oficjalnej spotkanie zakończyło się branżowym after party.

źródło: informacja prasowa