Wystartował Business Insider Polska

O polskim debiucie największego serwisu biznesowo-informacyjnego na świecie Business Insider mówi się od kilku miesięcy, dzisiaj serwis miał swój debiut.

Kiedy w 2007 roku Henry Blodget zakładał BI US nie przyszło mu pewnie do głowy, że w ciągu niespełna dziesięciu lat jego serwis stanie się globalną marką. Dziś działa w 9 krajach i podbija rynek serwisów biznesowo-informacyjnych.

Business Insider Polska (logo)

Business Insider na początku swojego istnienia miał niewiele ponad 2 tysiące odsłon miesięcznie, a po kilku latach wspiął się na szczyt. Według Google Analytics, z sieci portali Business Insider korzysta w sumie 94 miliony unikalnych użytkowników miesięcznie. Polska staje się właśnie trzecim krajem w Europie (po Wielkiej Brytanii i Niemczech), który wprowadza u siebie tę międzynarodową markę. To będzie już 9. redakcja Business Insidera na całym świecie. Oprócz wymienionych już wersji europejskich istnieje jeszcze 6 innych: USA, Australia, Indie, Indonezja, Malezja, Singapur. Jesteśmy dla wszystkich, którzy chcą być w biznesie, zrozumieć go, rozwijać się i doskonalić – nie tylko w wymiarze zawodowym, ale również osobistym.

Business Insider Polska – trzecia wersja europejska!

Pierwsi byli Brytyjczycy. Później koledzy i koleżanki z Niemiec. Dzisiaj Business Insider Polska jako 3. edycja w Europie, a redaktorem naczelnym w Polsce jest Łukasz Grass.

Atrakcyjne anglojęzyczne artykuły będą tłumaczone przez redaktorów na język polski, a partnerzy zza granicy chętnie opowiedzą również o Polsce. Tak jak zrobiła to kilka dni temu Christina Sterbenz, pisząc na amerykańskiej wersji BI o historii Pałacu Kultury i Nauki. Kiedy dowiedziała się, że polska redakcja serwisu mieści się w kultowym już Mordorze, nazwała PKiN Pałacem Saurona. BI Polska zajmuje biurka na drugim piętrze siedziby Axel Springer w Warszawie przy studiu Newsweeka i redakcji miesięcznika Forbes.

Polska wersja serwisu dostępna jest pod adresem: businessinsider.com.pl

Globalny zasięg Business Insidera

Biznes, ekonomia, finanse, startupy, nowe technologie, rozwój osobisty, media i marketing, lifestyle – to wszystko tematy, o których będą pisać dziennikarze tworzących BI Polska. Redatorzy będzie również pracować z ekspertami spoza redakcji. Jednym z nich będzie Tytus Cytowski – prawnik z Doliny Krzemowej, który pomaga startupom w kontaktach z inwestorami. Nam będzie pomagał poznać i zrozumieć obie strony.

Osobiście cieszę się, że powstała polska edycja Business Insidera, bowiem nie raz, jako źródło moich wpisów służyły mi fachowe artykuły z amerykańskiej wersji serwisu.

Trzymam kciuki i polecam wszystkim lekturę BI Polska, która mam nadzieję będzie równie interesująca jak zagraniczne odpowiedniki!

źródło: Business Insider Polska – Business Insider Polska. Poznaj nas i nasz serwis