Kto kupuje iPhone’a SE?

Jak wygląda zainteresowanie nowym, czterocalowym smartfonem Apple’a (iPhone SE) na świecie, w 3 tygodnie od premiery?

Sprzedaż 4-calowego iPhone’a SE rozpoczęła się jeszcze w marcu i okazuje się być ciekawą, długoterminową strategią Apple’a na rynku smartfonów. Pomimo, że iPhone SE nie budził takich emocji i zainteresowania jak flagowe modele iPhone’ów, to prawdziwym celem tego modelu nie jest są fanboye najnowszych urządzeń Apple’a, ale Ci, którzy będą chcieli w najbliższym czasie wymienić swoje mniejsze i tańsze modele iPhone’a 5s i 5c.

Co ciekawe, według danych firmy Localytics, iPhone SE sprzedaje się najlepiej w Kanadzie, Francji, Hong Kongu i Wielkiej Brytanii – gdzie sprzedaż w każdym z tych krajów stanowi po około 1%.

Sprzedaż iPhone'a SE wg kraju (dane za 3 tyg. od premiery)

Co ciekawe wskaźnik sprzedaży detalicznej nowego iPhone’a w Stanach Zjednoczonych wynosi zaledwie tyle ile średnia światowa (0,4%). Localytics podkreśla, że wstępne przyjęcie iPhone’a SE jest w sumie dużo niższe w porównaniu z do modeli 6, 6s, czy podobnych iPhone’ow 5s i 5c.

Taki trend prawdopodobnie jest zgodny z założeniem, że iPhone SE nie jest modelem, który użytkownicy chcą „kupić w tej chwili”, ale w momencie gdy nadejdzie czas wymiany starego iPhone’a na lepszy model w przystępnej cenie. W przypadku tej strategii Apple’a, celem nie jest przyciągnięcie nowych klientów do platformy, ale chodzi o przekonanie istniejących użytkowników do skorzystania z nowego, atrakcyjnego cenowo produktu.

Co wyniknie z takiego podejścia? Czy się sprawdzi i iPhone SE, będzie asem w rękawie, dla tych, którzy nie chcą wydawać sporej kwoty na upgrade do iPhone’a 6s  lub 6s Plus? Wyniki sprzedaży za cały rok, z pewnością dadzą jasną odpowiedź na to pytanie.

źródło: Forbes – Who Is Buying The iPhone SE? via Localytics