Jak naprawić problem z aktualizacją do iOS 9.3?

Apple wydało nowy build systemu iOS 9.3 dla starszych iPadów i iPhone’ów, na których występował problem z aktywacją po aktualizacji.

Nowa wersja systemu iOS 9.3 dla starszych urządzeń (iPhone 5s, iPad Air i starszych)

Zobacz także: Problem z otwieraniem linków w Safari pod iOS 9.3

Wielu właścicieli starszych urządzeń (iPad 2, Air lub iPhone 5, 5s) napotkało na problem po aktualizacji systemu iOS 9.3, który został wydany w poniedziałek 21 marca. Problem polegał na braku możliwości aktywowania urządzenia po wykonaniu update’u. Apple rozpoznało ten błąd, wydało zaktualizowana wersję dla tych urządzeń i opisało szczegółowo, co należy zrobić w takim przypadku.

Obecnie firma wydała ponownie mobilny system iOS 9.3 dla tych urządzeń. Nowy build systemu iOS 9.3 dla iPada Air, iPada 2 i starszych ma numer wersji 13E236 (poprzednia wersja buildu miała numer: 13E234, a dla iPhone’ów 5s lub starszych miała numer 13E233).

Co zrobić, jeśli nie możesz aktywować urządzenia z systemem iOS 9.3?

Można zainstalować nową, poprawioną wersję systemu iOS 9.3 (punkt 1.) dla starszych urządzeń lub wykonać poniższe kroki naprawcze (punkt 2.).

1. Aktualizacja do iOS 9.3 build 13E236

Jeżeli decydujesz się na zainstalowanie iOS 9.3 build 13E236, wykonaj poniższe czynności:

  • Podłącz urządzenie do komputera za pomocą kabla USB.
  • Uruchom najnowszą wersję programu iTunes.
  • Aplikacja powinna wyświetlić informację o szybkiej instalacji nowej wersji systemu.
  • Nowe oprogramowanie powinno zainstalować się na urządzeniu uwalniając go od problemu związanego z aktywacją.

2. Naprawa problemu z aktywacją iPhone’a lub iPada

Po uaktualnieniu oprogramowania na telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch może być wyświetlany ekran blokady aktywacji. Jeśli po wprowadzeniu identyfikatora Apple ID i hasła nadal nie możesz się zalogować, wykonaj poniższe czynności. W niektórych przypadkach podpowiedź widoczna na ekranie blokady aktywacji może nie być zgodna z bieżącym identyfikatorem Apple ID.

Ekran aktywacji iPhone'a po aktualizacji do iOS 9.3

Aby się upewnić, że wprowadzone informacje dotyczące konta Apple ID są poprawne, wykonaj poniższe czynności:

  • Zaloguj się w witrynie iCloud.com na komputerze. Skorzystaj z pomocy, jeśli nie pamiętasz swojego identyfikatora Apple ID lub chcesz wyzerować swoje hasło Apple ID.
  • Otwórz Ustawienia i przewiń ekran do sekcji Moje urządzenia.
  • Sprawdź, czy Twoje urządzenie jest wymienione w sekcji Moje urządzenia. Jeśli go nie ma, sprawdź wszystkie inne konta.

Jeśli nadal potrzebujesz pomocy, wykonaj poniższe czynności w programie iTunes na komputerze:

  • Podłącz telefon iPhone, iPada lub iPoda touch do komputera.
  • Otwórz program iTunes. Upewnij się, że masz najnowszą wersję programu iTunes.
  • Wybierz urządzenie. W programie iTunes powinien pojawić się ekran Aktywuj [nazwa urządzenia].
  • Wprowadź swój identyfikator Apple ID i hasło, a następnie kliknij przycisk Dalej.

Możesz też spróbować zalogować się w witrynie iCloud.com i usunąć blokadę aktywacji:

  • Wyłącz urządzenie lub rozłącz je z siecią.
  • Zaloguj się w witrynie iCloud.com za pomocą Apple ID i hasła.
  • Otwórz aplikację Znajdź mój iPhone.
  • Wybierz opcję Wszystkie urządzenia, a następnie wybierz swoje urządzenie.
  • Kliknij opcję Usuń z konta. Jeśli nadal widzisz mapę w szczegółach urządzenia, ponownie wybierz opcję
  • Wszystkie urządzenia, kliknij ikonę obok urządzenia, a następnie kliknij opcję Usuń.
  • Po pomyślnym skonfigurowaniu urządzenia ponownie zaloguj się w usłudze iCloud.

Jeżeli problem nadal występuje skontaktuj się ze wsparciem firmy Apple.

Ważną rzeczą jest, Apple przeniósł się do szybkiego naprawienia sytuacji, więc właściciele iPad 2, iPhone, iPad 5s Air i wcześniejszych urządzeń mogą teraz cieszyć iOS 9.3. Jeśli już, to sprawa jest inna Przestroga która podkreśla znaczenie rygorystycznym testom.

źródło: Wsparcie Apple – Problem z aktywacją urządzenia