Formaty reklam w aplikacji News na iOS-a

Firma Apple opublikowała oficjalne wytyczne dla reklam, które mogą pojawiać się w aplikacji mobilnej News na urządzeniach z systemem iOS.

Formaty i rodzaje reklam w aplikacji News (Wiadomości) na iOS-a

Dzisiaj pojawił się oficjalny dokument Apple’a z wytycznymi dotyczącymi reklam, które wkrótce zaczną pojawiać się w kanałach wiadomości w aplikacji News na iOS-a. Istnieje sześć różnych rozmiarów banerów, które reklamodawcy mogą wykorzystać do promowania swoich produktów i usług oraz jedna opcja z materiałem wideo.

Wśród reklam znajdują się standardowe reklamy i double billboardy (double banner), które są najmniej inwazyjne, średni rectangle (prostokąt, MREC) i duże banery, które w przybliżeniu zajmują jedną trzecia wyświetlacza i pełnoekranowy baner, który zajmuje całą powierzchnie wyświetlacza (intersitial banner).

Wśród dostępnych formatów znajduje się także natywna forma reklamy, która wyglada podobnie jak zajawka artykułu z małą miniaturą i tekstowym opisem. Pre-Roll video, czyli reklama wideo może pojawiać się pomiędzy artykułami, podobnie jak w news feedzie z aktualnosciami na Facebooku.

Specyfikacja formatów natywnej reklamy tekstowej w aplikacji News na iOS-a
Specyfikacja formatów natywnej reklamy tekstowej w aplikacji News na iOS-a

Apple wprowadza własne formy reklamowe podobne do rozwiązań różnych reklam internetowych świadczonych przez firmę Google (GDN – Google Display Network), Amazon czy eBay. Banery w aplikacji News Apple’a będą dodatkowo wyraźnie oznaczone jako materiały promocyjne z dopiskiem Sponsored by na dole każdego formatu reklamowego.

Tekstowa reklama natywna w aplikacji News.
Tekstowa reklama natywna w aplikacji News.

Na powyższych grafikach możesz zobaczyć, jak beda wyglądały te banery i ile miejsca będa zajmować pomiędzy lub zamiast treści artykułów z ulubionych kanałów RSS.

Nowe plany Apple’a z dodaniem form reklamowych zostały ujawnione w opublikowanym dokumencie PDF (guideline) pod tytułem „News – Ad Specifications for iAd”. Niedawno firma potwierdziła, że planuje zamknąć swoją działalność związaną z iAd, ale jak widać nie oznacza to całkowitej rezygnacji z działalności reklamowej.

Apple zapewni wydawcom zautomatyzowaną usługę, która pozwoli im tworzyć i zarządzać własnymi reklamami dla takich usług jak News. Jak zwykle, Apple pobierać będzie 30 proc. przychodów z reklam.

Oficjalna strona serwisu News Publisher

źródło: iPhoneHacks – Apple publishes guidelines for News app ads that will appear in content feeds