Nie wystarczy zrobić dobrą aplikację mobilną, trzeba tak zaangażować użytkowników, aby nie odinstalowywali jej po 72 godzinach.
Duża konkurencja między twórcami gier i aplikacji mobilnych rozgrywa się nie tylko między liczbą intalacji, ale pobraniem jej i zatrzymaniem użytkownika na dłużej. Twórcy angażujących i dobrze zrobionych aplikacji mogą liczyć na całkiem niezły dochód. Rynek stał się tak trudny, że jednym z warunków sukcesu można opisać w nastepujący sposób:
Upewnij się, że użytkownicy zakochali się w Twojej aplikacji w ciągu 72 godzin lub mniej!
Taką zasadę określił Andrew Chen przedsiębiorca i analityk z Doliny Krzemowej. Z badania, które zrealizował ze startupem Quettra wynika, że średnio aplikacje na Androida na smartfony tracą zainteresowanie aż 77% swoich użytkowników w ciągu pierwszych trzech dni od pierwszego uruchomienia.
W badaniu wzięto pod uwagę korzystanie z aplikacji ze sklepu Google Play (z wyłączeniem własnych aplikacji Google’a). Przeanalizowano ponad 10 000 pobrań jako podstawę dla badania. Chen postawił hipotezę, że pierwsze siedem dni po rozpoczęciu korzystania z aplikacji mobilnej mają zasadnicze znaczenie, aby użytkownik pozostawił ją zainstalowaną i aby można było uznać to za sukces appki.
Zgodnie z ustaleniami, średnio aplikacja traci 90% swoich codziennych użytkowników smartfonów w ciągu 30 dni od pierwszej instalacji, a 95% użytkowników odinstalowuje aplikację po 90 dniach. odrzucić wprost po 90 dniach. Szokujące, naprawdę! Chen wskazuje również inną ciekawą tendencję. Korzystanie z aplikacji mobilnych z TOP 100 najlepszych ze sklepu Google Play ustaje po pierwszych 90 dniach od instalacji. Jeżeli użytkownik znajdzie atrakcyjną aplikację i korzysta z niej w ciągu 7 dni, to powraca do niej wielokrotnie po tym okresie, a następnie używa jej coraz rzadziej w ciągu najbliższych 90 dni.
Innymi słowy, twórcy aplikacji muszą mieć pewność, że użytkownik będzie chciał korzystać z aplikacji od pierwszej minuty od instalacji, a następnie będzie chciał do niej powrócić. Chen stwierdza także, że ulubione aplikacje użytkowników są zawsze zainstalowane na smartfonie, ponieważ wywarły efekt „wow” na użytkowniku i do tego stopnia są zintegrowane z mobilnym cyklem życia, że stają się one niezbędne. Użytkownicy nie wyobrażają sobie korzystania ze smartfona bez takich aplikacji.
Zobacz także inne dane związane z korzystaniem z aplikacji mobilnych i mobile’em w dziale mobiGRAFIKA.
źródło: Andrew Chen – New data shows losing 80% of mobile users is normal, and why the best apps do better