Where Cards Fall – zapowiedź gry twórców Alto’s Adventure

Jeżeli jesteś fanem Alto’s Adventure, to mam dobrą wiadomość – twórcy gry pracują nad nowym tytułem gry mobilnej Where Cards Fall.

Gra mobilna Where Cards Fall

Pomysłodawca gry Sam Rosenthal, kiedy był jeszcze studentem na Uniwersytecie Południowej Kalifornii, rozpoczął pracę nad grą o budowaniu domków z kart. Zainspirował się częściowo piosenką zespołu Radiohead pt. „House of Cards”, która go natchnęła. W grze można tworzyć struktury, a następnie rozdzielić je tak, aby odbudować na różne sposoby. Rosenthal chciał stworzyć historię opartą na dekonstrukcji i rekonstrukcji, która byłaby jednocześnie ponadczasową opowieścią o zadumie nad życiem i tym jak różne wydarzenia mają wpływ na nasze życie.

Po ukończeniu studiów Sam pracował na różnych stanowiskach w branży, projektował między innymi mobilny przebój  Disneya Where’s My Water? oraz Skylanders dla Activision. Pomysł ze szkoły jednak pozostał mu w głowie i w wolnym czasie pracował nad jego rozwinięciem. Kilka lat później, w 2013 roku, Rosenthal spotkał się z początkującym projektantem gier Ryanem Cashem i tak od dwóch lat pracują wspólnie. Cash zasłynął wydając prawdziwy snowboardowy hit w klimacie indie games pt. Alto’s Adventure, o którym pisaliśmy na naszym blogu. Dzisiaj twórcy zapowiedzieli nowy projekt pt. Where Cards Fall.

— Od razu wiedziałem, że chcę być częścią tego projektu – mówi twórca Alto’s Adventure Ryan Cash.

Nowa gra mobilna Where Cards Fall – to dzieło współpracy The Game Band  – małego studia utworzonego przez Rosenthala oraz Snowman – studio projektowe Casha, który odpowiedzialny jest za udoskonalenie takich elementów jak projektowanie, elementy artystyczne i marketing. Zespół nie jest jeszcze gotowy na tyle, aby ogłosić datę premiery i platformy mobilne, na które gra będzie dostępna. Myślę jednak, że jest na co czekać, zwłaszcza, że oba studia pracowały nad tytułem w pocie czoła przez cały poprzedni rok.

W grze budowana będzie narracja, dzięki której gracz będzie mógł wejść w interakcję z grą na różne sposoby. W kilku scenach będzie można spotkać postacie, które mają własne ambicje i wyzwania. Poszczególne poziomy będą przybierać różne formy i konwencje, ale nigdy nie będą odbiegać od głównych założeń gry.

Pomimo, że jest to pierwszy projekt studia The Game Band, to Rosenthal ma bardzo duże doświadczenie, które z pewnością wykorzystał przy tworzeniu Where Cards Fall. Tworząc wciągającą grę Where’s my water? nauczył się budować scenariusze wpływające na doświadczenia i zaangażowanie i tym samym w sposób naturalny wprowadzać nowe koncepcje. Skylanders z kolei pokazał mu jak duże znaczenie ma nawet najdrobniejszy szczegół przy tworzeniu niezapomnianych postaci. Ostatnio pracował w studio Giant Sparrow tworzącym indie games przy projekcie surrealistycznej gry przygodowej pod tytułem What Remains of Edith Finch. Ten projekt z kolei pozwolił zrozumiec Rosenthalowi jak ważne jest połączenie opowiadania i mechaniki gry, aby wymusić na użytkownikach dużą liczbę interakcji przy niedużej liczbie wejść.

Oficjalna strona internetowa gry: www.wherecardsfall.com

Jak zapowiadają twórcy, gra będzie zupełnie inna niż Alto’s Adventure, choć będzie można dopatrzeć się kilku podobieństw, które wniósł Ryan Cash. Patrząc na grafikę w teaserze nowej gry już widać istnienie podobnego poczucia stylu. Podobnie jak w Alto w obu grach użyta została podobna płaska kreska, która nadaje minimalistyczny i piękny wygląd.

Czy Where Cards Fall okaże się sukcesem? Czy uda się wciągnąć graczy perfekcyjnym wykonaniem, klimatem i wciągającą mechaniką? Oby tak, bo jak wiadomo, bardzo ciężko jest przebić się przez pierwszy hit, a oczekiwania są zawsze coraz większe. Trzymam kciuki i z niecierpliwością czekam na premierę.

Zobacz także: Zestawienie niezwykłych Indie Games na smartfony i tablety

źródło: Verge, The Snowman Blog