Zamknij smartfona w kapsule podczas spotkań ze znajomymi

MasterCard, wraz z warszawskimi restauracjami, w niestandardowy sposób zachęca do smakowania życia i spędzania bezcennych chwil z najbliższymi, bez smartfona!

MasterCard Capsule

Odłóż telefon i zacznij rozmawiać – to motyw przewodni najnowszej akcji MasterCard® i trzech warszawskich restauracji. Ich goście będą zachęcani do skorzystania z MasterCard Capsule – urządzenia, dzięki któremu zamiast skupiać się na kolejnych powiadomieniach na telefonie, będzie można oddać się przyjemności rozmowy i wspólnego posiłku, zdobywając przy tym nagrody.

Czy można połączyć ideę slow food – niespiesznego celebrowania posiłków, delektowania się smakiem w spokoju i na przekór pędowi życia – z korzystaniem z ułatwień, jakie oferują nowe technologie? MasterCard pokazuje, że tak, stawiając oryginalne wyzwanie bywalcom trzech warszawskich restauracji:

  • AiOLI przy ul. Świętokrzyskiej (do 31 marca 2016 r.)
  • MOMU.gastrobar przy pl. Teatralnym (do 31 marca 2016 r.)
  • AiOLI przy pl. Konstytucji (do 31 marca 2016 r.).

Założeniem akcji jest, by zachęcać gości restauracji do odkrycia na nowo, jak wyjątkowe mogą być chwile spędzone z bliskimi czy przyjaciółmi na rozmowach nie przerywanych korzystaniem z telefonu. W każdej z restauracji na jednym ze stolików pojawi się specjalne urządzenie – MasterCard Capsule, do którego goście będą mogli włożyć swoje telefony. Gdy kapsuła zostanie zamknięta, automatycznie włączy się licznik odmierzający czas spędzony bez korzystania z urządzeń mobilnych. Im dłużej telefony pozostaną zamknięte w kapsule, tym bardziej wartościowe będą nagrody czekające na uczestników akcji. Telefonu warto będzie natomiast użyć na zakończenie spotkania, regulując rachunek z pomocą mobilnej płatności zbliżeniowej smartfonem wyposażonym w technologię MasterCard, co pozwoli wejść do świata Bezcennych Niespodzianek marki i walczyć o atrakcyjne nagrody.

Jak wygrać nagrody w MasterCard Capsule?

  1. Do końca marca br. odwiedź jedną z 3 warszawskich restauracji, które biorą udział w akcji.
  2. Razem ze znajomymi (maksymalnie 8 osób) zajmijcie stolik z MasterCard Capsule i włóżcie do niej swoje telefony.
  3. Po zamknięciu urządzeń zostanie uruchomiony licznik czasu, a kelner przyjmie Wasze zamówienie.
  4. Otrzymacie fiszki z tematami do rozmów. Możecie kolejno odpowiadać, losować karty, przekazać je dalej, odpowiadać na wyrywki. Możliwości jest wiele – wykorzystajcie je i dobrze się bawcie :)
  5. Kapsuła liczy czas spędzony bez telefonów aż do zakończenia posiłku. Pamiętajcie, że każde otwarcie kapsuły zeruje licznik! Im wyższy wynik, tym bardziej wartościowa nagroda.

Nagrody w ramach akcji MasterCard Capsule

Technologie obecne są w każdej sferze naszego życia, także w społecznej. Przywykliśmy do tego, że telefon towarzyszy nam nieustannie, podczas uprawiania sportu, jazdy samochodem, spotkań z przyjaciółmi, czy spożywania  posiłków. Często zaaferowani tym, co dzieje się w mediach społecznościowych, zapominamy, że życie ma wartość przede wszystkim wtedy, gdy nasi najbliżsi i przyjaciele są tuż obok i kiedy naprawdę możemy dzielić z nimi wyjątkowe chwile. Dlatego chcemy przypomnieć wszystkim, że to technologie są dla nas a nie my dla technologii – mówi Luiza Derek, dyrektor marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe. – Stąd pomysł na akcję „Odkryć na nowo przyjemność rozmowy – Bezcenne”. W niestandardowy sposób chcemy pokazać, że warto poświęcić czas i naszą pełną uwagę na spotkanie z drugą osobą – dodaje.

Z MasterCard Capsule równocześnie korzystać może od dwóch do ośmiu osób. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w akcji zostaną poproszone o umieszczeniu w kapsule swoich telefonów. Urządzenie wyposażone jest w czujniki monitorujące obecność telefonów w kapsule. Zabawę przerywa otwarcie kapsuły. Tym, którzy być może „odwykli” od prowadzenia konwersacji na żywo, z pomocą przyjdą „fiszki” z inspirującymi propozycjami tematów rozmowy z różnych kategorii. Może okazać się, że takie doświadczenie będzie zaskakująco interesujące.

MasterCard Capsule na smartfony

Mobilne płatności zbliżeniowe, do korzystania z których MasterCard zachęca w ramach akcji, wykorzystują coraz bardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne, które pozwalają, by były one jeszcze szybsze, prostsze i bezpieczniejsze. We współpracy z bankami i operatorami telekomunikacyjnymi MasterCard udostępnia technologię NFC (ang. Near Field Communication), która umożliwia zapisanie danych karty płatniczej na karcie SIM NFC otrzymanej od operatora. Oprócz tego MasterCard wspiera standard HCE (ang. Host Card Emulation), wykorzystujący chmurę obliczeniową do przechowywania danych karty płatniczej. Firma dąży do tego, żeby noszenie przy sobie portfela w ogóle nie było konieczne i by w przyszłości wszelkich płatności można było dokonywać z pomocą urządzeń mobilnych.

W ramach kampanii wspierającej projekt powstało wideo bazujące na przesłaniu „Odłóż telefon – zacznij rozmawiać”. Spoty będą emitowane w formacie pre-roll na YouTube oraz w mediach społecznościowych. W restauracjach AiOLI i MOMU.gastrobar pojawią się też materiały POS informujące o akcji.

Za realizację akcji odpowiadają agencje działające w ramach grupy Dentsu Aegis Network Polska: Isobar, Carat, Hypermedia – linked by Isobar oraz Amnet.  Za wsparcie PR dla projektu odpowiadają natomiast agencja Solski Burson-Marsteller oraz dział PR i Marketingu Dentsu Aegis Network Polska.

Więcej na stronie akcji: mastercard.pl/mastercardcapsule

źródło: informacja prasowa MasterCard