Smartwatche sprzedają się lepiej niż szwajcarskie zegarki

Po raz pierwszy w historii smartwatche sprzedają się w większej liczbie niż tradycyjne szwajcarskie zegarki.

Jeżeli masz wrażenie, że szum wokół inteligentnych zegarków nieco ucichł i największe zainteresowanie nimi było w momencie premiery Apple Watcha, to właśnie smartwatche osiągnęły swój kamień milowy.

Zobacz także prognozowane wysyłki smartwatchów.

Według nowego raportu Strategy Analytics, po raz pierwszy sprzedaż smartwatchy na świecie przekroczyła właśnie liczbę sprzedaży zegarków szwajcarskich. W czwartym kwartale 2015 roku światowa sprzedaż smartwatchy  wyniosła 8,1 mln, w porównaniu z 7,9 mln sprzedanych szwajcarskich zegarków analogowych. W 2014 roku liczby te wyglądały zupełnie inaczej 1,9 mln smartwatchy i 8,3 mln zegarków szwajcarskich.

Podczas gdy obecnie większość zegarków na świecie może pochodzić z Chin, szwajcarskie zegarki są nadal głównym standardem jeśli chodzi o jakość i sposób wykonania. Szwajcarski przemysł zegarków był bardzo niezdecydowany, czy ulec modzie na smartwatche – teraz może to się powoli zmieniać.

Apple Watch stanowi obecnie 63% rynku inteligentnych zegarków, na drugim miejscu jest Samsung z 16%, czyli obie firmy posiadają w sumie 80-proc. udział w tym segmencie. Apple liderem na rynku smartwatchów

Poniższy wykres porównuje dostawy smartwatchy i zegarków szwajcarskich na świecie w 4. kwartale 2015 r. w porównaniu z 4. kwartałem 2014 r.

Większe dostawy smartwatchy niż zegarków szwajcarskich na świecie (4Q 2015) mobigrafika

źródło: Statista – Smartwatches Push Past Swiss Watches for the First Time, Startegy Analytics – Global Smartwatch Shipments Overtake Swiss Watch Shipments in Q4 2015